Midgard
Skandynawia, 2001
Planer postów


    Valborgsnatten

    4 posters
    Konta specjalne
    Mistrz Gry
    Mistrz Gry
    https://midgard.forumpolish.com/https://midgard.forumpolish.com/


    VALBORGSNATTEN
    Noc Walpurgii należy do jednych z najważniejszych świąt wyznania nordyckiego. Dziewięć nocy liczonych od 22 kwietnia do przełomu 30 kwietnia i 1 maja reprezentuje poświęcenie Odyna Wszechojca na Drzewie Świata Yggdrasil. Odyn dziewiątej nocy ujrzał runy, posiadł na ich temat wiedzę oraz poniósł rytualną śmierć. Po dziś dzień w tym okresie obserwuje się podwyższoną aktywność magiczną, zwłaszcza ze strony duchów oraz magicznych stworzeń. Mówi się, że podczas Nocy Walpurgii umarli pełnią władzę nad światem żyjących ludzi, a złe duchy zimy próbują desperacko po raz ostatni odcisnąć swój złowieszczy wpływ. Obchody Nocy Walpurgii są tak samo uroczyste i hulaszcze jak przepełnione mrokiem. Rozpalane ogniska i wprowadzany hałas mają na celu odstraszyć wpływ niesprzyjających bytów. Podczas wielkiego festynu czczone są pomniejsze bóstwa miłości, a przystrojony wstążkami i kwiatami majowy słup symbolizuje płodność i urodzaj. Galdrowie starają się naprawić ogrodzenia i czyścić swoje kominki, ponieważ wierzą w otrzymywane od magicznych skrzatów prezenty i dary. Oprócz tego, przez cały kwiecień wiele osób poszukuje łusek tajemniczej selmy, mających dodatkowo zapewnić im pomyślność. Silniejsza aktywność duchów i magicznych stworzeń sprawia, że można spotkać je znacznie częściej, a umarli mają wyjątkową okazję, aby stać się widoczni dla osób niebędących medium.


    Podstawowe informacje

    Główna uroczystość
    22.04-01.05.2001
    Ilość miejsc
    nieograniczona


    Spis atrakcji


    Konta specjalne
    Mistrz Gry
    Mistrz Gry
    https://midgard.forumpolish.com/https://midgard.forumpolish.com/


    Festyn Thrimilci
    Najważniejsze obchody odbędą się, jak co roku, w Forsteder, na Placu Grünerløkka w Midgardzie. Potrwają od 22 kwietnia do 1 maja, choć najważniejsza uroczystość przypadać będzie na ostatnią z nocy. W mieście zapłoną specjalne stosy chroniące przed wpływami złych duchów, a na wszystkich uczestników festynu będą czekać liczne atrakcje, w tym skoki przez ogniska, konkursy na najpiękniejszy wianek, a także degustacje specjalnych, magicznych trunków.

    Kod:
    [u]Imiona i nazwiska postaci: [/u]wpisz
    [u]Aktywność:[/u]
    [u]Lokacja: [/u]wpisz

    Uwaga! Wydarzenie odbywa się fabularnie od 29 kwietnia do 1 maja.


    Konta specjalne
    Mistrz Gry
    Mistrz Gry
    https://midgard.forumpolish.com/https://midgard.forumpolish.com/


    Poszukiwanie łusek selmy
    Selma to niezwykle tajemnicze stworzenie - niewiele osób było w stanie ją zobaczyć, jednak dowodem na jej istnienie są pozostawiane przy jeziorze złote łuski.  Zgodnie z opowieściami ukazuje się raz na dziesięć lat i chociaż najsłynniejsze wzmianki podają, że zamieszkuje jezioro Sejlord, istnieją poważne dowody na zamieszkiwanie przez przedstawiciela gatunku jeziora Golddajávri. Jeśli wierzyć opisom sporządzonym przez osoby mające szansę ją widzieć, Selma jest olbrzymiej wielkości wodnym wężem o złotych łuskach. Dowodem na jej istnienie są właśnie pozostawiane przy brzegu jeziora lśniące łuski, które zdaniem wielu galdrów przynoszą szczęście w nadchodzących tygodniach. Ze względu na podwyższoną aktywność magicznych stworzeń i nadprzyrodzonych bytów, przypadającą na cały kwiecień, wielu przedstawicieli magicznego społeczeństwa wyrusza w podróż celem zdobycia cennych łusek selmy. Nie są im straszne nawet potencjalne, czyhające na drodze zagrożenia i niedogodności, niecodzienna zdobycz wydaje się być dostateczną rekompensatą na wszystkie podejmowane trudy.

    Aby odnaleźć łuski selmy pozostawiane w różnych miejscach przy brzegu jeziora Golddajávri, należy przejść przez wszystkie trzy etapy wydarzeń losowych. Przy każdej turze wymagany jest rzut kością k6 i odniesienie się do wyniku zamieszczonego w legendzie poniżej. Po odegraniu fabularnym wszystkich trzech części poszukiwań, gracze mogą założyć, że zdobyli dla siebie złote łuski selmy. Nagrodą za ukończenie wydarzenia jest 1 punkt do magii natury oraz składnik alchemiczny: łuska selmy dodany do ekwipunku.

    Kod:
    [u]Imiona i nazwiska postaci: [/u]wpisz
    [u]Aktywność:[/u]
    [u]Lokacja: [/u]wpisz

    Uwaga! Poszukiwania łusek trwają cały miesiąc fabularny. Gracz może wybrać dowolną datę i lokację w okolicach jeziora Golddajávri.

    I etap (rzut k6)
    1,2 – zostajecie omamieni przez światło błędnego ognika. Początkowo niczego nie podejrzewacie, jednak orientujecie się w ostatniej chwili, że zostaliście wyprowadzeni na manowce… Znajdujecie się niemal na granicy niebezpiecznych, mglistych moczarów obecnych w pobliżu jeziora Golddajávri. Zawróćcie, aby kontynuować poszukiwania.

    3,4 – dostrzegacie pułapki zastawione przez kłusowników. Jeśli chcecie je rozbroić, rzućcie kością k100. Wynik 50 i wyżej, liczony z wiedzą ogólną i adekwatnym atutem, pozwoli każdemu z was na unieszkodliwienie jednego z zastawionych sideł. W przypadku niepowodzenia możecie rzucić raz jeszcze.

    5,6 – droga staje się trudna i wyboista. Rzucacie kością k100, osoba z niższym wynikiem liczonym ze statystyką sprawności oraz adekwatnym atutem, potyka się o wystający konar drzewa. Nic na szczęście jej nie jest, poza drobnym stłuczeniem, które będzie doskwierać przez całą, dalszą wędrówkę, o ile nie zostanie użyte któreś z leczniczych zaklęć.


    II etap (rzut k6)
    1,2 – Do waszych uszu docierają krzyki oraz bolesne zawodzenia. Po początkowej konsternacji i prawdopodobnym przestraszeniu się, możecie spostrzec dieldegasta, demona powstającego po śmierci, skazanego na odkupywanie swojego przewinienia. Duch przenosi kamień, którego nigdy nie jest w stanie przytaszczyć do właściwego celu. Na wasze szczęście, dieldegasty są nieszkodliwe, a ich wzmożona aktywność wynika z Nocy Walpurgii.

    3,4 – słyszycie urzekającą melodię, graną na skrzypcach. Prawdopodobnie w pobliżu znajduje się fossegrim, demon słynący ze swojego muzycznego talentu, zazwyczaj przychylny ludziom, choć zdolny do omamiania ich swoją aurą. Grany przez niego utwór napełnia was radością i sprawia, że macie ochotę na chwilę zatrzymać się i zatańczyć.

    5,6 – spotykacie wyraźnie zdezorientowanego mężczyznę. Przedstawia się wam jako alchemik, który zagubił się podczas poszukiwania ingrediencji. Jeśli wskażecie mu właściwą ścieżkę powrotu do Midgardu, będzie wam bardzo wdzięczny i podaruje każdemu z was po jednym, wybranym składniku specjalnym (należy zgłosić się w odpowiednim temacie rozwoju postaci).


    III etap (rzut k6)
    1,2 – dostrzegacie węża, który pełznie po okolicznym terenie. Tym większe staje się wasze zdziwienie, gdy zwierzę momentalnie przybiera postać niezwykle urodziwej kobiety. To niksa; na wasze szczęście nie zdołała was zauważyć i nie wabi was w stronę jeziora. Macie okazję, aby się po cichu oddalić, w przypadku innego wyboru zgłoście się do Proroka o ingerencję.

    3,4 – w promieniu kilku metrów unosi się tuman mgły. Kiedy go zauważacie, zaczynacie się również krztusić; boli was głowa, a przed oczami tańczą różne, mniej lub bardziej złożone wizje, plamki i mroczki. Wyjątkowo pobliżu musi znajdować się dymiący marmur! Lepiej oddalcie się, zanim całkowicie zamiesza wam w zmysłach. Możecie dodatkowo pobrać jego składnik i otrzymać 2x dymiący marmur na osobę (należy zgłosić się do tematu z rozwojem postaci). Pamiętajcie jednak, że posiadanie dymiącego marmuru jest nielegalne ze względu na jego zastosowanie w najsilniejszych, niedozwolonych przez prawo eliksirach.

    5, 6 – spotykacie kobolda, niewielkiego, humanoidalnego ducha, który najwyraźniej stał się bardziej śmiały ze względu na nasilenie magii spowodowane Nocą Walpurgii. Stwierdzenie nie jest do was nastawione nieprzyjaźnie, wręcz przeciwnie, próbuje wam usilnie coś pokazać. Jeśli posłuchacie go i pójdziecie jego śladem, zaprowadzi was do łusek selmy, zupełnie, jakby przeczuwał, czego właściwie szukacie.

    Konta specjalne
    Mistrz Gry
    Mistrz Gry
    https://midgard.forumpolish.com/https://midgard.forumpolish.com/


    Nawiedzone miejsca
    Podczas całego kwietnia i w przełomowej nocy z kwietnia na początek maja, aktywność duchów jest podwyższona. Zyskują one dodatkową energię, dzięki czemu mogą być dostrzeżone nie tylko przez osoby obdarzone genetyką medium. Czasami można napotkać nieprzychylne duchy, innym razem należą one do osób, które próbują przejść na drugą stronę i proszą o wyświadczenie im przysługi, dzięki której nie będą musiały już błąkać się po nieswoim świecie. Poniżej znajduje się spis miejsc uznanych za nawiedzone, w których obowiązuje ingerencja Proroka związana ze zwiększoną aktywnością duchów. Lokację można zarezerwować w tym temacie, korzystając z kodu poniżej. Po napisaniu pierwszej kolejki należy zgłosić się w odpowiednim temacie o ingerencję Mistrza Gry. Lokacje będą systematycznie dodawane w przypadku większego zainteresowania. Za odegranie interakcji z duchem przysługuje nagroda w postaci 20 PD oraz 1 punktu do statystyki magii runicznej.

    Uwaga! To wydarzenie można rozgrywać przez cały miesiąc fabularny.

    Kod:
    [u]Imiona i nazwiska postaci: [/u]wpisz
    [u]Aktywność:[/u]
    [u]Lokacja: [/u]wpisz


    Spis lokacji

    Konta specjalne
    Mistrz Gry
    Mistrz Gry
    https://midgard.forumpolish.com/https://midgard.forumpolish.com/


    Wiosenne porządki
    Chociaż najsłynniejsze porządki przypadają na pierwszego maja, wielu galdrów podejmuje się ich szybciej. Najważniejszym elementem jest naprawianie ogrodzenia oraz czyszczenie kominków. Członkowie magicznej społeczności uważają, że dzięki temu otrzymają symboliczny prezent od magicznych skrzatów. Za odegranie rozgrywki o tej tematyce na minimum 5 postów na osobę przysługuje nagroda w postaci 5 PD, a także prezent-niespodzianka od Proroka, który przyjdzie na skrzynkę pocztową określonych postaci.

    Kod:
    [u]Imiona i nazwiska postaci: [/u]wpisz
    [u]Aktywność:[/u]
    [u]Lokacja: [/u]wpisz


    Uwaga!
    To wydarzenie można rozgrywać przez cały miesiąc fabularny.
    Ślepcy
    Funi Hilmirson
    Funi Hilmirson
    https://midgard.forumpolish.com/t1028-funi-hilmirsonhttps://midgard.forumpolish.com/t1030-funi-hilmirson#6615https://midgard.forumpolish.com/t1031-pjakkur#6619https://midgard.forumpolish.com/f100-egon-munch-i-funi-hilmirson


    Imiona i nazwiska postaci: Funi Hilmirson i Egon Munch
    Atrakcja: Nawiedzone miejsca
    Lokacja: Studnia


    ( oh I know they call me crazy )
    there will be no turning back
    I don't care if things get ugly
    once the word of god is spoken
    there's no way to take it back

    Śniący
    Safír Fenrisson
    Safír Fenrisson
    https://midgard.forumpolish.com/t1058-safir-fenrisson#7032https://midgard.forumpolish.com/t1071-safir-fenrisson#7048https://midgard.forumpolish.com/t1072-paideia#7053https://midgard.forumpolish.com/f115-safir-fenrisson


    Imiona i nazwiska postaci: Safír Fenrisson, Gerda Molander
    Aktywność: Festyn Thrimilci
    Lokacja: Park im. Charlotte Nordlund
    Widzący
    Folke Baantjer
    Folke Baantjer
    https://midgard.forumpolish.com/t506-folke-baantjerhttps://midgard.forumpolish.com/t558-folke-baantjer#1500https://midgard.forumpolish.com/t559-havamalhttps://midgard.forumpolish.com/f102-folke-baantjer


    Imiona i nazwiska postaci: Folke Baantjer, Bertram Holstein
    Aktywność: poszukiwanie łusek selmy
    Lokacja: plaża wśród traw



    YOU'RE GROWING TIRED OF ME
    you love me so hard and I still can't sleep

    sorry, l don't want your touch
    It's not that I don't want you, It's just that
    I fell in love with a war and it left a scar
    Valborgsnatten WQ7k0i5 nobody told me it ended Valborgsnatten WQ7k0i5



    Styl wykonali Einar i Björn na podstawie uproszczenia Blank Theme by Geniuspanda. Nagłówek został wykonany przez Björna. Midgard jest kreacją autorską, inspirowaną przede wszystkim mitologią nordycką, trylogią „Krucze Pierścienie” Siri Pettersen i światem magii autorstwa J. K. Rowling. Obowiązuje zakaz kopiowania treści forum.