Vinternettene
5 posters
Mistrz Gry
Vinternettene Pon 12 Lip - 18:09
Vinternettene
Zimowe Noce, znane też jako Vinternettene (po staronordycku vetrnætr), to słynne, obchodzone przez galdrów święto, mające uczcić początek zimy, które wiąże się z wieloma tradycjami i obrządkami. Jednym z nich jest oddawanie należnej czci przodkom, wyrażane tłumnymi odwiedzinami cmentarzy czy odrębnych, klanowych grobowców. Mieszkańcy magicznej Europy Północnej udają się w tym okresie także do völv, aby usłyszeć od niech przepowiednie na temat własnej przyszłości oraz związane z nimi wyzwania, na jakie, dzięki nieocenionej pomocy wyroczni, będą mogli właściwie się przygotować. Mówi się przy okazji, że noc z 31 października na 1 listopada jest szczególnym wydarzeniem, podczas którego bariery magii i pozostałych światów ulegają osłabieniu.
Obywatele Midgardu, niestety, mogli przekonać się o słuszności powyższego przekonania. Niedługo po obchodzonej uroczyście nocy, na terenie galdryjskiego miasta zaczęły mieć miejsce niepokojące zjawiska: zaczynając od anomalii pogodowych, kończąc na nadaktywności duchów, na co nie omieszkały zwrócić uwagi medium. Nieformalnie za wszystko obwiniany jest wydalony z Instytutu Kenaz, gdzie niegdyś nauczał Ragnar Bernsen, badacz specjalizujący się we wpływaniu na zjawiska meteorologiczne, mający też wykształcenie z zakresu magii runicznej. Zdaniem niektórych galdrów, Bernsen z biegiem lat został ślepcem i przewodził grupie morderców, mając za cel poprowadzenie rytualnego eksperymentu, który pozwoliłby mu kontrolować aktualną pogodę. Bernsen był wielokrotnie, widywany w pobliżu Wieży Astronomicznej, przed rozpoczęciem obchodzenia Vinternettene, po czym zupełnie zniknął. Galdrowie, dysponujący jakimikolwiek informacjami na temat Bernsena, są obowiązani powiadomić oficerów Kruczej Straży, którzy prowadzą w chwili obecnej wnikliwe śledztwo…
Za udział w którejkolwiek z wymienionych poniżej aktywności przysługuje specjalna odznaka „Pogoda na jutro” i dodatkowe 30 PD.
Po upłynięciu Vinternettene, Midgard i jego przedmieścia doświadczał anomalii związanych z panującą aurą. Uwaga: nie dotyczą one lokacji w pozostałych częściach świata! Za nawiązanie do kapryśnej pogody w sesji fabularnej przysługuje jednorazowo 10 PD.
Od 9 listopada zarówno aura, jak i nadprzyrodzone byty, wróciły do normy.
Redakcja Ratatoskra przygotowuje artykuł pokazujący, jak pomysłowi mieszkańcy Midgardu radzą sobie z anomaliami pogodowymi. Część galdrów sama przysłała swoje sposoby, inni zostali przyłapani przez wścibskich dziennikarzy gazety lub ich informatorów. Doceniamy kreatywność skuteczną w walce z upałem, mrozem czy rozszalałą wichurą! Linki do rozgrywek (nie muszą być dokończone) należy przesyłać dowolną, prywatną drogą do administracji, z zaznaczeniem, czy postać sama przesłała pomysł, czy bez jej wiedzy śledzono jej poczynania. Każdy, kto wyśle swoje zgłoszenie, może upomnieć się o jednorazową nagrodę w postaci 15 PD (i dodatkowo zostanie uwzględniony w najbliższym wydaniu plotkarskiego magazynu). Przykładem punktowanej czynności może być pomoc NPC czy postaci drugiego gracza, dostarczenie porwanej przez wiatr torebki, naprawa pomniejszych zniszczeń w domu czy nawet zwykłe, prozaiczne zajęcia, jak posłużenie się wyczarowaniem wody w bardzo upalny dzień.
Każdy galdr, który chce poznać zalążek swojej przyszłości, udaje się do wyroczni. Aby poznać część przepowiedni dedykowanej postaci, należy wykonać w tym temacie rzut kością k15 i wypełnić posta zgodnie z kodem przedstawionym poniżej. Użytkownikom przysługuje czas do końca fabularnego miesiąca na odegranie wylosowanej wróżby. Każdy, kto to uczyni, może liczyć na nagrodę w postaci 40 PD. Losowanie przepowiedni jest możliwe tylko do 26.07.
Zapraszamy do wzięcia udziału w misji powiązanej z duchami oraz sekretem, skrywanym przez słynny grobowiec Helligsted. Poszukujemy zwłaszcza postaci z genetyką medium, a także biegłych w magii runicznej. Więcej informacji można odnaleźć w tym temacie.
Misja z poszukiwaniem Ragnara Bernsena pojawi się wkrótce wraz z możliwością zapisu. Mile widziani będą członkowie Kruczej Straży.
Obywatele Midgardu, niestety, mogli przekonać się o słuszności powyższego przekonania. Niedługo po obchodzonej uroczyście nocy, na terenie galdryjskiego miasta zaczęły mieć miejsce niepokojące zjawiska: zaczynając od anomalii pogodowych, kończąc na nadaktywności duchów, na co nie omieszkały zwrócić uwagi medium. Nieformalnie za wszystko obwiniany jest wydalony z Instytutu Kenaz, gdzie niegdyś nauczał Ragnar Bernsen, badacz specjalizujący się we wpływaniu na zjawiska meteorologiczne, mający też wykształcenie z zakresu magii runicznej. Zdaniem niektórych galdrów, Bernsen z biegiem lat został ślepcem i przewodził grupie morderców, mając za cel poprowadzenie rytualnego eksperymentu, który pozwoliłby mu kontrolować aktualną pogodę. Bernsen był wielokrotnie, widywany w pobliżu Wieży Astronomicznej, przed rozpoczęciem obchodzenia Vinternettene, po czym zupełnie zniknął. Galdrowie, dysponujący jakimikolwiek informacjami na temat Bernsena, są obowiązani powiadomić oficerów Kruczej Straży, którzy prowadzą w chwili obecnej wnikliwe śledztwo…
Odznaka
Za udział w którejkolwiek z wymienionych poniżej aktywności przysługuje specjalna odznaka „Pogoda na jutro” i dodatkowe 30 PD.
Kalendarium pogodowe
Po upłynięciu Vinternettene, Midgard i jego przedmieścia doświadczał anomalii związanych z panującą aurą. Uwaga: nie dotyczą one lokacji w pozostałych częściach świata! Za nawiązanie do kapryśnej pogody w sesji fabularnej przysługuje jednorazowo 10 PD.
1 – 3 listopada: intensywne upały, nasilone szczególnie na obszarze Midgardu. W okolicach miasta ciepła, wiosenna pogoda.
4 listopada: niezwykle silny wiatr, zdolny przewrócić nie tylko osoby obdarzone drobną posturą.
5 listopada: ulewa wymuszająca działania służb ratunkowych. Dzięki odparowaniu wody za pomocą zaklęć, udało się zapobiec powodzi.
6 listopada: mróz, który swoją srogością zaskoczył nawet wytrwałych mieszkańców Północy.
7 – 8 listopada: panująca nieprzerwanie noc. Mieszkańcy mogli podziwiać zorzę polarną. Doniesiono o wzmożonej aktywności duchów.
4 listopada: niezwykle silny wiatr, zdolny przewrócić nie tylko osoby obdarzone drobną posturą.
5 listopada: ulewa wymuszająca działania służb ratunkowych. Dzięki odparowaniu wody za pomocą zaklęć, udało się zapobiec powodzi.
6 listopada: mróz, który swoją srogością zaskoczył nawet wytrwałych mieszkańców Północy.
7 – 8 listopada: panująca nieprzerwanie noc. Mieszkańcy mogli podziwiać zorzę polarną. Doniesiono o wzmożonej aktywności duchów.
Od 9 listopada zarówno aura, jak i nadprzyrodzone byty, wróciły do normy.
Ratatoskr
Redakcja Ratatoskra przygotowuje artykuł pokazujący, jak pomysłowi mieszkańcy Midgardu radzą sobie z anomaliami pogodowymi. Część galdrów sama przysłała swoje sposoby, inni zostali przyłapani przez wścibskich dziennikarzy gazety lub ich informatorów. Doceniamy kreatywność skuteczną w walce z upałem, mrozem czy rozszalałą wichurą! Linki do rozgrywek (nie muszą być dokończone) należy przesyłać dowolną, prywatną drogą do administracji, z zaznaczeniem, czy postać sama przesłała pomysł, czy bez jej wiedzy śledzono jej poczynania. Każdy, kto wyśle swoje zgłoszenie, może upomnieć się o jednorazową nagrodę w postaci 15 PD (i dodatkowo zostanie uwzględniony w najbliższym wydaniu plotkarskiego magazynu). Przykładem punktowanej czynności może być pomoc NPC czy postaci drugiego gracza, dostarczenie porwanej przez wiatr torebki, naprawa pomniejszych zniszczeń w domu czy nawet zwykłe, prozaiczne zajęcia, jak posłużenie się wyczarowaniem wody w bardzo upalny dzień.
Przepowiednie
Każdy galdr, który chce poznać zalążek swojej przyszłości, udaje się do wyroczni. Aby poznać część przepowiedni dedykowanej postaci, należy wykonać w tym temacie rzut kością k15 i wypełnić posta zgodnie z kodem przedstawionym poniżej. Użytkownikom przysługuje czas do końca fabularnego miesiąca na odegranie wylosowanej wróżby. Każdy, kto to uczyni, może liczyć na nagrodę w postaci 40 PD. Losowanie przepowiedni jest możliwe tylko do 26.07.
- Kod:
[u]Imię i nazwisko: [/u]wpisz
[u]Numer przepowiedni: [/u]wpisz
[u]Status: [/u]wykonane/w trakcie/niewykonane
1 – Uważaj! Grozi ci duże niebezpieczeństwo. (Konieczne umówienie się na rozgrywkę z Prorokiem).
2 – Osiągniesz sukces związany z twoją profesją. Oddawaj się sumiennie pracy, a zyskasz zasłużoną nagrodę. (Rozegraj wątek z wykonywaniem zawodu. W przypadku powyżej 5 postów na osobę, po zgłoszeniu się, otrzymasz dodatkowe punkty do reputacji i rozpoznawalności).
3 – Osoba, która nie darzysz szczególnym zaufaniem, odkryje twój niewygodny sekret.
4 – Czekają cię problemy ze zdrowiem. Powinieneś zawczasu udać się do medyka. (Możliwe rozegranie wątku w mieszkaniu albo w obrębie szpitala).
5 – Pokłócisz się z bliską tobie osobą. Będziesz zmuszony do złagodzenia konfliktu i nawiązania ponownego porozumienia.
6 – Odkryjesz istotne znalezisko, związane z ostatnimi wydarzeniami w Midgardzie. (Należy skontaktować się z Prorokiem).
7 – Nawiążesz nową znajomość, która może okazać się wstępem do dłuższej i zajmującej relacji.
8 – Przez trzy kolejne dni, będą cię prześladować nieszczęścia. Czyżby ktoś dolał ci do napoju domieszkę Łez Cierpiętnika?
9 – Zostaniesz sprowokowany i wdasz się w bójkę.
10 – Przyłapiesz kogoś na próbie okłamania lub okradnięcia cię (do rozegrania z postacią innego gracza, Bezimiennym albo Prorokiem).
11 – Zostaniesz, w wyniku nieporozumienia – lub niekoniecznie – aresztowany przez Kruczą Straż (do rozegrania z postacią innego gracza, Bezimiennym albo Prorokiem).
12 – Otrzymasz przypadkiem list, który nie był adresowany do ciebie (do rozegrania z postacią innego gracza, Bezimiennym albo Prorokiem).
13 – Sny, na temat twojej przeszłości, nie będą chciały pozostawić cię w spokoju. (Rozegraj dowolną retrospekcję).
14 – Staniesz przed wyzwaniem udzielenia pomocy, o jaką poprosi cię znajoma osoba (do rozegrania z postacią innego gracza, Bezimiennym albo Prorokiem).
15 – Udasz się w spontaniczną podróż do miejsca, w jakim dotychczas nie byłeś.
2 – Osiągniesz sukces związany z twoją profesją. Oddawaj się sumiennie pracy, a zyskasz zasłużoną nagrodę. (Rozegraj wątek z wykonywaniem zawodu. W przypadku powyżej 5 postów na osobę, po zgłoszeniu się, otrzymasz dodatkowe punkty do reputacji i rozpoznawalności).
3 – Osoba, która nie darzysz szczególnym zaufaniem, odkryje twój niewygodny sekret.
4 – Czekają cię problemy ze zdrowiem. Powinieneś zawczasu udać się do medyka. (Możliwe rozegranie wątku w mieszkaniu albo w obrębie szpitala).
5 – Pokłócisz się z bliską tobie osobą. Będziesz zmuszony do złagodzenia konfliktu i nawiązania ponownego porozumienia.
6 – Odkryjesz istotne znalezisko, związane z ostatnimi wydarzeniami w Midgardzie. (Należy skontaktować się z Prorokiem).
7 – Nawiążesz nową znajomość, która może okazać się wstępem do dłuższej i zajmującej relacji.
8 – Przez trzy kolejne dni, będą cię prześladować nieszczęścia. Czyżby ktoś dolał ci do napoju domieszkę Łez Cierpiętnika?
9 – Zostaniesz sprowokowany i wdasz się w bójkę.
10 – Przyłapiesz kogoś na próbie okłamania lub okradnięcia cię (do rozegrania z postacią innego gracza, Bezimiennym albo Prorokiem).
11 – Zostaniesz, w wyniku nieporozumienia – lub niekoniecznie – aresztowany przez Kruczą Straż (do rozegrania z postacią innego gracza, Bezimiennym albo Prorokiem).
12 – Otrzymasz przypadkiem list, który nie był adresowany do ciebie (do rozegrania z postacią innego gracza, Bezimiennym albo Prorokiem).
13 – Sny, na temat twojej przeszłości, nie będą chciały pozostawić cię w spokoju. (Rozegraj dowolną retrospekcję).
14 – Staniesz przed wyzwaniem udzielenia pomocy, o jaką poprosi cię znajoma osoba (do rozegrania z postacią innego gracza, Bezimiennym albo Prorokiem).
15 – Udasz się w spontaniczną podróż do miejsca, w jakim dotychczas nie byłeś.
Tajemnica Helligsted
Zapraszamy do wzięcia udziału w misji powiązanej z duchami oraz sekretem, skrywanym przez słynny grobowiec Helligsted. Poszukujemy zwłaszcza postaci z genetyką medium, a także biegłych w magii runicznej. Więcej informacji można odnaleźć w tym temacie.
Poszukiwanie Bernsena
Misja z poszukiwaniem Ragnara Bernsena pojawi się wkrótce wraz z możliwością zapisu. Mile widziani będą członkowie Kruczej Straży.
Einar Halvorsen
Re: Vinternettene Pon 12 Lip - 19:18
Einar HalvorsenWidzący
Gif :
Grupa : widzący
Miejsce urodzenia : Trondheim, Norwegia
Wiek : 31 lat
Stan cywilny : kawaler
Status majątkowy : zamożny
Genetyka : huldrekall
Zawód : malarz, portrecista
Wykształcenie : II stopień wtajemniczenia
Totem : kot
Atuty : intrygant (I), artysta: malarstwo (II), odmieniec
Statystyki : alchemia: 5 / magia użytkowa: 5 / magia lecznicza: 5 / magia natury: 5 / magia runiczna: 5 / magia zakazana: 0 / magia przemiany: 5 / magia twórcza: 30 / sprawność fizyczna: 5 / charyzma: 40 / wiedza ogólna: 10
Imię i nazwisko: Einar Halvorsen
Numer przepowiedni: 10
Status: niewykonane
Numer przepowiedni: 10
Status: niewykonane
there's a price to be paid
You're keeping in step In the line Got your chin held high and you feel just fine 'Cause you do What you're told But inside your heart it is black and it's hollow and it's cold just how deep do you believe?
Mistrz Gry
Re: Vinternettene Pon 12 Lip - 19:18
The member 'Einar Halvorsen' has done the following action : kości
'k15' : 10
'k15' : 10
Sohvi Vänskä
Re: Vinternettene Wto 13 Lip - 22:06
Sohvi VänskäŚniący
Gif :
Grupa : śniący
Miejsce urodzenia : Jyväskylä, Finlandia
Wiek : 34 lata
Stan cywilny : rozwódka
Status majątkowy : zamożny
Zawód : starszy urzędnik w Departamencie ds. Śniących
Wykształcenie : wyższe
Totem : borsuk
Atuty : artysta (I), odporna (II)
Statystyki : charyzma: 28 / flora i fauna: 10 / medycyna: 5 / kreatywność: 20 / sprawność fizyczna: 10 / wiedza ogólna: 15
Mistrz Gry
Re: Vinternettene Wto 13 Lip - 22:06
The member 'Sohvi Vanhanen' has done the following action : kości
'k15' : 12
'k15' : 12
Funi Hilmirson
Re: Vinternettene Nie 25 Lip - 12:43
Funi HilmirsonŚlepcy
Gif :
Grupa : ślepcy
Miejsce urodzenia : Höfn, Islandia
Wiek : 23 lata
Stan cywilny : kawaler
Status majątkowy : biedny
Zawód : dorywczy pracownik do niczego, prawie kapłan, augur
Wykształcenie : II stopień wtajemniczenia
Totem : kuna
Atuty : zaślepiony (I), intrygant (I)
Statystyki : alchemia: 5 / magia użytkowa: 21 / magia lecznicza: 5 / magia natury: 5 / magia runiczna: 17 / magia zakazana: 17 / magia przemiany: 5 / magia twórcza: 5 / sprawność fizyczna: 10 / charyzma: 10 / wiedza ogólna: 6
( oh I know they call me crazy )
there will be no turning back
I don't care if things get ugly
once the word of god is spoken
there's no way to take it back
there will be no turning back
I don't care if things get ugly
once the word of god is spoken
there's no way to take it back
Mistrz Gry
Re: Vinternettene Nie 25 Lip - 12:43
The member 'Funi Hilmirson' has done the following action : kości
'k15' : 14
'k15' : 14
Bertram Holstein
Re: Vinternettene Nie 25 Lip - 18:30
Bertram HolsteinWidzący
Gif :
Grupa : widzący
Miejsce urodzenia : Midgard, Norwegia
Wiek : 29 lat
Stan cywilny : kawaler
Status majątkowy : bogaty
Genetyka : warg
Zawód : zoolog, opiekun storsjöodjuretów w Ośrodku Rehabilitacji Dzikich Zwierząt Magicznych
Wykształcenie : III stopień wtajemniczenia
Totem : wilk
Atuty : twardziel (I), miłośnik zwierząt (II), wilczy instynkt
Statystyki : alchemia: 5 / magia użytkowa: 31 / magia lecznicza: 5 / magia natury: 21 / magia runiczna: 5 / magia zakazana: 0 / magia przemiany: 10 / magia twórcza: 5 / sprawność fizyczna: 25 / charyzma: 5 / wiedza ogólna: 5
Like a force to be reckoned with mighty ocean or a gentle kiss I will love you with every single thing I have. You know I will take my heart clean apart if it helps yours beat
Mistrz Gry
Re: Vinternettene Nie 25 Lip - 18:30
The member 'Bertram Holstein' has done the following action : kości
'k15' : 12
'k15' : 12