:: Forum :: Dział techniczny :: Mechanika
Inwestycje i status majątkowy
Mistrz Gry
Inwestycje i status majątkowy Pon 20 Gru - 18:52
Inwestycje i status majątkowy
Poniższa mechanika odnosi się do sytuacji, kiedy postać ma zamiar nabyć określoną lokację na własność (na przykład kasyno, bar czy kawiarnię). Nie dotyczy zakupu domów i mieszkań, które są dostępne w temacie zamówień lokacji bez żadnych, dodatkowych wymagań. Przypominamy, że spis zajętych biznesów znajduje się w odpowiednim podrozdziale instytucji i profesji. Reguły zostaną osobno opisane dla klanów magicznych i osób nienależących do klanu, ze względu na różnice w koneksjach i zawartości skarbca. Na samym końcu zostaną poruszone kwestie zmiany statusu majątkowego przez postać. Przypominamy także, że inwestycje nie są dostępne dla postaci o statusie majątkowym biedny.
Przed rozpoczęciem jakiejkolwiek inwestycji należy skontaktować się z dowolną osobą z administracji. Należy dokonać rezerwacji danego miejsca oraz pokrótce wyjaśnić motywy kierujące postacią. Po uzyskaniu zgody można wykonywać poszczególne składowe, niezbędne do ukończenia zakupu określonej lokacji lub utworzenia nowej.
Przed rozpoczęciem jakiejkolwiek inwestycji należy skontaktować się z dowolną osobą z administracji. Należy dokonać rezerwacji danego miejsca oraz pokrótce wyjaśnić motywy kierujące postacią. Po uzyskaniu zgody można wykonywać poszczególne składowe, niezbędne do ukończenia zakupu określonej lokacji lub utworzenia nowej.
Spis treści
Mistrz Gry
Re: Inwestycje i status majątkowy Pon 20 Gru - 18:53
Członkowie klanów
Przedstawiony dział nie dotyczy postaci, jakie zostały wydziedziczone z klanów. Wskazane jest, by pamiętać, że dużą, dodatkową rolę w uzyskaniu zakończonej sukcesem inwestycji odgrywa wartość reputacji postaci. Postaci z klanów o statusie majątkowym bogaty lub zamożny mogą bez problemu z poziomu karty postaci być właścicielami jednego, większego miejsca, najlepiej powiązanego z interesami klanu. Przykładowo, członek klanu Ahlström ma możliwość zarządzania własną galerią sztuki. Postaci z klanów o statusie majątkowym przeciętny mogą z kolei z poziomu karty postaci posiadać pomniejszy biznes, najlepiej związany z interesami rodziny lub być współwłaścicielami większego biznesu. Przykładem w tym przypadku może być osoba z klanu Sørensen posiadająca sklep jubilerski w jednej z dzielnic Midgardu.
Plan inwestycji oraz restrykcje obowiązujące postaci różnią się w zależności od statusu majątkowego. Należy wziąć pod uwagę każdy z przedstawionych etapów i uwzględnić go podczas odgrywanej fabuły. W przypadku wątpliwości prosimy o kontakt z administracją.
● postać, która jest już właścicielem biznesu z poziomu karty postaci, ma obowiązek rozegrać przynajmniej 5 rozgrywek fabularnych w zarządzanym przez siebie miejscu, z czego przynajmniej 3 z nich mają być bezpośrednio związane z wykonywaniem zawodu;
● postać, która dokonała fabularnej inwestycji, również ma obowiązek rozegrać przynajmniej 5 rozgrywek w zarządzanym przez siebie miejscu, z czego przynajmniej 3 z nich mają być związane z wykonywaniem zawodu;
● na samym początku wymagane jest rozegranie wątku z Prorokiem lub zgłoszenie się listownie do jarla (skrzynka pocztowa Proroka) i odbycie rozmowy na temat posiadanych przez siebie planów. Im więcej szczegółów i im trafniejsze uzasadnienie, tym większa szansa na przychylność jarla;
● kolejnym etapem jest rozgrywka przeprowadzona z właścicielem miejsca (lokacje już założone) lub właścicielem sprzedającym lokal czy ziemię (lokacje mające zostać założone). Może być ona przeprowadzona z Prorokiem lub Bezimiennym pod nadzorem administracji. Rozgrywka ma na celu dobicie interesu i ukształtowanie umowy, jaka będzie dogodna dla obydwu stron;
● należy rozegrać jeden wątek na przynajmniej 5 postów na osobę lub napisać jednego posta na przynajmniej 700 słów, w którym postać przedstawia zmiany, jakie wprowadza w miejscu, przeprowadzając remont i przekształcając stopniowo miejce pod swoje oczekiwania. Możliwe są wtedy żądania o dokonanie korekty opisu lokacji, z którymi należy się zgłosić we właściwym temacie. Po ukończeniu tego etapu lokacja z uwagi na remont i zmianę szefostwa zostanie tymczasowo zablokowana i tym samym niedostępna dla gości;
● postać stanie sie właścicielem miejsca z kolejnym, nowym okresem fabularnym. Przykładowo, gdy rozgrywka z urządzaniem miejsca odbyła się w pierwszej połowie grudnia, postać formalnie staje się właścicielem w drugiej połowie grudnia, jeśli wątek miał miejsce w drugiej połowie maja, postać staje się oficjalnie właścicielem w pierwszej połowie czerwca;
● fabularne inwestycje są możliwe raz na 2 miesiące fabularne (liczone od momentu zostania włacicielem, nie od momentu starania się o poszerzenie biznesu);
● postać może dokonać łącznie maksymalnie 3 inwestycji. W ten limit włącza się biznes otrzymany z poziomu karty postaci.
● postać, która jest już właścicielem biznesu z poziomu karty potaci, ma obowiązek rozegrać przynajmniej 6 rozgrywek w zarządzanym przez siebie miejscu, z czego przynajmniej 4 z nich mają być bezpośrednio związane z wykonywaniem zawodu;
● postać, która dokonała fabularnej inwestycji, również ma obowiązek rozegrać przynajmniej 6 rozgrywek w zarządzanym przez siebie miejscu, z czego przynajmniej 4 z nich mają być bezpośrednio związane z wykonywaniem zawodu;
● na samym początku wymagane jest rozegranie wątku z Prorokiem lub zgłoszenie się listownie do jarla (skrzynka pocztowa Proroka) i odbycie rozmowy na temat posiadanych przez siebie planów. Im więcej szczegółów i im trafniejsze uzasadnienie, tym większa szansa na przychylność jarla;
● kolejnym etapem jest rozgrywka przeprowadzona z właścicielem miejsca (lokacje już założone) lub właścicielem sprzedającym lokal czy ziemię (lokacje mające zostać założone). Może być ona przeprowadzona z Prorokiem lub Bezimiennym pod nadzorem administracji. Rozgrywka ma na celu dobicie interesu i ukształtowanie umowy, jaka będzie dogodna dla obydwu stron;
● należy rozegrać jeden wątek na przynajmniej 5 postów na osobę lub napisać jednego posta na przynajmniej 700 słów, w którym postać przedstawia zmiany, jakie wprowadza w miejscu, przeprowadzając remont i przekształcając stopniowo miejce pod swoje oczekiwania. Możliwe są wtedy żądania o dokonanie korekty opisu lokacji, z którymi należy się zgłosić we właściwym temacie. Po ukończeniu tego etapu lokacja z uwagi na remont i zmianę szefostwa zostanie tymczasowo zablokowana i tym samym niedostępna dla gości;
● postać stanie sie właścicielem miejsca z kolejnym, nowym okresem fabularnym. Przykładowo, gdy rozgrywka z urządzaniem miejsca odbyła się w pierwszej połowie grudnia, postać formalnie staje się właścicielem w drugiej połowie grudnia, jeśli wątek miał miejsce w drugiej połowie maja, postać staje się oficjalnie właścicielem w pierwszej połowie czerwca;
● fabularne inwestycje są możliwe raz na 3 miesiące fabularne (liczone od momentu zostania włacicielem, nie od momentu starania się o poszerzenie biznesu);
● postać może dokonać łącznie maksymalnie 2 inwestycji. W ten limit włącza się biznes otrzymany z poziomu karty postaci (postać awansująca na status bogaty podlega wówczas pod reguły rozpisane dla bogatych).
● na samym początku wymagane jest rozegranie wątku z Prorokiem lub zgłoszenie się listownie do jarla (skrzynka pocztowa Proroka) i odbycie rozmowy na temat posiadanych przez siebie planów. Im więcej szczegółów i im trafniejsze uzasadnienie, tym większa szansa na przychylność jarla;
● kolejnym etapem jest rozgrywka przeprowadzona z właścicielem miejsca (lokacje już założone) lub właścicielem sprzedającym lokal czy ziemię (lokacje mające zostać założone). Może być ona przeprowadzona z Prorokiem lub Bezimiennym pod nadzorem administracji. Rozgrywka ma na celu dobicie interesu i ukształtowanie umowy, jaka będzie dogodna dla obydwu stron;
● należy rozegrać jeden wątek na przynajmniej 5 postów na osobę lub napisać jednego posta na przynajmniej 700 słów, w którym postać przedstawia zmiany, jakie wprowadza w miejscu, przeprowadzając remont i przekształcając stopniowo miejce pod swoje oczekiwania. Możliwe są wtedy żądania o dokonanie korekty opisu lokacji, z którymi należy się zgłosić we właściwym temacie. Po ukończeniu tego etapu lokacja z uwagi na remont i zmianę szefostwa zostanie tymczasowo zablokowana i tym samym niedostępna dla gości;
● postać stanie sie właścicielem miejsca z kolejnym, nowym okresem fabularnym. Przykładowo, gdy rozgrywka z urządzaniem miejsca odbyła się w pierwszej połowie grudnia, postać formalnie staje się właścicielem w drugiej połowie grudnia, jeśli wątek miał miejsce w drugiej połowie maja, postać staje się oficjalnie właścicielem w pierwszej połowie czerwca;
● postać może dokonać łącznie maksymalnie 1 inwestycji. W ten limit włącza się biznes otrzymany z poziomu karty postaci. W przypadku awansowania na wyższy status finansowy, zmieniają się również reguły (postać awansująca na status zamożny podlega wówczas pod reguły rozpisane dla zamożnych).
Inwestycje fabularne
Plan inwestycji oraz restrykcje obowiązujące postaci różnią się w zależności od statusu majątkowego. Należy wziąć pod uwagę każdy z przedstawionych etapów i uwzględnić go podczas odgrywanej fabuły. W przypadku wątpliwości prosimy o kontakt z administracją.
Status majątkowy: bogaty
● postać, która jest już właścicielem biznesu z poziomu karty postaci, ma obowiązek rozegrać przynajmniej 5 rozgrywek fabularnych w zarządzanym przez siebie miejscu, z czego przynajmniej 3 z nich mają być bezpośrednio związane z wykonywaniem zawodu;
● postać, która dokonała fabularnej inwestycji, również ma obowiązek rozegrać przynajmniej 5 rozgrywek w zarządzanym przez siebie miejscu, z czego przynajmniej 3 z nich mają być związane z wykonywaniem zawodu;
● na samym początku wymagane jest rozegranie wątku z Prorokiem lub zgłoszenie się listownie do jarla (skrzynka pocztowa Proroka) i odbycie rozmowy na temat posiadanych przez siebie planów. Im więcej szczegółów i im trafniejsze uzasadnienie, tym większa szansa na przychylność jarla;
● kolejnym etapem jest rozgrywka przeprowadzona z właścicielem miejsca (lokacje już założone) lub właścicielem sprzedającym lokal czy ziemię (lokacje mające zostać założone). Może być ona przeprowadzona z Prorokiem lub Bezimiennym pod nadzorem administracji. Rozgrywka ma na celu dobicie interesu i ukształtowanie umowy, jaka będzie dogodna dla obydwu stron;
● należy rozegrać jeden wątek na przynajmniej 5 postów na osobę lub napisać jednego posta na przynajmniej 700 słów, w którym postać przedstawia zmiany, jakie wprowadza w miejscu, przeprowadzając remont i przekształcając stopniowo miejce pod swoje oczekiwania. Możliwe są wtedy żądania o dokonanie korekty opisu lokacji, z którymi należy się zgłosić we właściwym temacie. Po ukończeniu tego etapu lokacja z uwagi na remont i zmianę szefostwa zostanie tymczasowo zablokowana i tym samym niedostępna dla gości;
● postać stanie sie właścicielem miejsca z kolejnym, nowym okresem fabularnym. Przykładowo, gdy rozgrywka z urządzaniem miejsca odbyła się w pierwszej połowie grudnia, postać formalnie staje się właścicielem w drugiej połowie grudnia, jeśli wątek miał miejsce w drugiej połowie maja, postać staje się oficjalnie właścicielem w pierwszej połowie czerwca;
● fabularne inwestycje są możliwe raz na 2 miesiące fabularne (liczone od momentu zostania włacicielem, nie od momentu starania się o poszerzenie biznesu);
● postać może dokonać łącznie maksymalnie 3 inwestycji. W ten limit włącza się biznes otrzymany z poziomu karty postaci.
Status majątkowy: zamożny
● postać, która jest już właścicielem biznesu z poziomu karty potaci, ma obowiązek rozegrać przynajmniej 6 rozgrywek w zarządzanym przez siebie miejscu, z czego przynajmniej 4 z nich mają być bezpośrednio związane z wykonywaniem zawodu;
● postać, która dokonała fabularnej inwestycji, również ma obowiązek rozegrać przynajmniej 6 rozgrywek w zarządzanym przez siebie miejscu, z czego przynajmniej 4 z nich mają być bezpośrednio związane z wykonywaniem zawodu;
● na samym początku wymagane jest rozegranie wątku z Prorokiem lub zgłoszenie się listownie do jarla (skrzynka pocztowa Proroka) i odbycie rozmowy na temat posiadanych przez siebie planów. Im więcej szczegółów i im trafniejsze uzasadnienie, tym większa szansa na przychylność jarla;
● kolejnym etapem jest rozgrywka przeprowadzona z właścicielem miejsca (lokacje już założone) lub właścicielem sprzedającym lokal czy ziemię (lokacje mające zostać założone). Może być ona przeprowadzona z Prorokiem lub Bezimiennym pod nadzorem administracji. Rozgrywka ma na celu dobicie interesu i ukształtowanie umowy, jaka będzie dogodna dla obydwu stron;
● należy rozegrać jeden wątek na przynajmniej 5 postów na osobę lub napisać jednego posta na przynajmniej 700 słów, w którym postać przedstawia zmiany, jakie wprowadza w miejscu, przeprowadzając remont i przekształcając stopniowo miejce pod swoje oczekiwania. Możliwe są wtedy żądania o dokonanie korekty opisu lokacji, z którymi należy się zgłosić we właściwym temacie. Po ukończeniu tego etapu lokacja z uwagi na remont i zmianę szefostwa zostanie tymczasowo zablokowana i tym samym niedostępna dla gości;
● postać stanie sie właścicielem miejsca z kolejnym, nowym okresem fabularnym. Przykładowo, gdy rozgrywka z urządzaniem miejsca odbyła się w pierwszej połowie grudnia, postać formalnie staje się właścicielem w drugiej połowie grudnia, jeśli wątek miał miejsce w drugiej połowie maja, postać staje się oficjalnie właścicielem w pierwszej połowie czerwca;
● fabularne inwestycje są możliwe raz na 3 miesiące fabularne (liczone od momentu zostania włacicielem, nie od momentu starania się o poszerzenie biznesu);
● postać może dokonać łącznie maksymalnie 2 inwestycji. W ten limit włącza się biznes otrzymany z poziomu karty postaci (postać awansująca na status bogaty podlega wówczas pod reguły rozpisane dla bogatych).
Status majątkowy: przeciętny
● na samym początku wymagane jest rozegranie wątku z Prorokiem lub zgłoszenie się listownie do jarla (skrzynka pocztowa Proroka) i odbycie rozmowy na temat posiadanych przez siebie planów. Im więcej szczegółów i im trafniejsze uzasadnienie, tym większa szansa na przychylność jarla;
● kolejnym etapem jest rozgrywka przeprowadzona z właścicielem miejsca (lokacje już założone) lub właścicielem sprzedającym lokal czy ziemię (lokacje mające zostać założone). Może być ona przeprowadzona z Prorokiem lub Bezimiennym pod nadzorem administracji. Rozgrywka ma na celu dobicie interesu i ukształtowanie umowy, jaka będzie dogodna dla obydwu stron;
● należy rozegrać jeden wątek na przynajmniej 5 postów na osobę lub napisać jednego posta na przynajmniej 700 słów, w którym postać przedstawia zmiany, jakie wprowadza w miejscu, przeprowadzając remont i przekształcając stopniowo miejce pod swoje oczekiwania. Możliwe są wtedy żądania o dokonanie korekty opisu lokacji, z którymi należy się zgłosić we właściwym temacie. Po ukończeniu tego etapu lokacja z uwagi na remont i zmianę szefostwa zostanie tymczasowo zablokowana i tym samym niedostępna dla gości;
● postać stanie sie właścicielem miejsca z kolejnym, nowym okresem fabularnym. Przykładowo, gdy rozgrywka z urządzaniem miejsca odbyła się w pierwszej połowie grudnia, postać formalnie staje się właścicielem w drugiej połowie grudnia, jeśli wątek miał miejsce w drugiej połowie maja, postać staje się oficjalnie właścicielem w pierwszej połowie czerwca;
● postać może dokonać łącznie maksymalnie 1 inwestycji. W ten limit włącza się biznes otrzymany z poziomu karty postaci. W przypadku awansowania na wyższy status finansowy, zmieniają się również reguły (postać awansująca na status zamożny podlega wówczas pod reguły rozpisane dla zamożnych).
Mistrz Gry
Re: Inwestycje i status majątkowy Pon 20 Gru - 18:53
Postaci spoza klanów
Opisane plany inwestycji dotyczą postaci spoza klanów, w tym również należących do wpływowych rodzin, których opisy znajdują się w dziale z prezentacją klanów magicznych. Wskazane jest, by pamiętać, że dużą, dodatkową rolę w uzyskaniu zakończonej sukcesem inwestycji, odgrywa wartość reputacji postaci. Postaci o statusie majątkowym bogaty lub zamożny, mogą z poziomu karty postaci być właścicielami jednego, większego miejsca, jak przykładowo kasyno, galeria sztuki czy ekskluzywna restauracja. Postaci o statusie majątkowym przeciętny, mogą z poziomu karty postaci posiadać pomniejszy biznes, jak przykładowo sklep czy pracownię rzemieślniczą.
Plan inwestycji oraz restrykcje obowiązujące postaci różnią się w zależności od statusu majątkowego. Należy wziąć pod uwagę każdy z przedstawionych etapów i uwzględnić go podczas odgrywanej fabuły. W przypadku wątpliwości prosimy o kontakt z administracją.
● postać, która jest już właścicielem biznesu z poziomu karty potaci, ma obowiązek rozegrać przynajmniej 5 rozgrywek w zarządzanym przez siebie miejscu, z czego przynajmniej 3 z nich mają być bezpośrednio związane z wykonywaniem zawodu;
● postać, która dokonała fabularnej inwestycji, również ma obowiązek rozegrać przynajmniej 5 rozgrywek w zarządzanym przez siebie miejscu, z czego przynajmniej 3 z nich mają być bezpośrednio związane z wykonywaniem zawodu;
● na samym początku wymagane jest rozegranie wątku z Prorokiem lub zgłoszenie się listownie do głowy rodziny(skrzynka pocztowa Proroka) i odbycie rozmowy na temat posiadanych przez siebie planów. Im więcej szczegółów i im trafniejsze uzasadnienie, tym większa szansa na przychylność i udostępnienie pieniędy. Postaci, które nie mają krewnych i/lub same zarządzają rodziną mogą pominąć ten etap (konieczne porozumienie się z administracją);
● kolejnym etapem jest rozgrywka przeprowadzona z właścicielem miejsca (lokacje już założone) lub właścicielem sprzedającym lokal czy ziemię (lokacje mające zostać założone). Może być ona przeprowadzona z Prorokiem lub Bezimiennym pod nadzorem administracji. Rozgrywka ma na celu dobicie interesu i ukształtowanie umowy, jaka będzie dogodna dla obydwu stron;
● należy rozegrać jeden wątek na przynajmniej 5 postów na osobę lub napisać jednego posta na przynajmniej 700 słów, w którym postać przedstawia zmiany, jakie wprowadza w miejscu, przeprowadzając remont i przekształcając stopniowo miejce pod swoje oczekiwania. Możliwe są wtedy żądania o dokonanie korekty opisu lokacji, z którymi należy się zgłosić we właściwym temacie. Po ukończeniu tego etapu lokacja z uwagi na remont i zmianę szefostwa zostanie tymczasowo zablokowana i tym samym niedostępna dla gości;
● postać stanie sie właścicielem miejsca z kolejnym, nowym okresem fabularnym. Przykładowo, gdy rozgrywka z urządzaniem miejsca odbyła się w pierwszej połowie grudnia, postać formalnie staje się właścicielem w drugiej połowie grudnia, jeśli wątek miał miejsce w drugiej połowie maja, postać staje się oficjalnie właścicielem w pierwszej połowie czerwca;
● fabularne inwestycje są możliwe raz na 2 miesiące fabularne (liczone od momentu zostania włacicielem, nie od momentu starania się o poszerzenie biznesu);
● postać może dokonać łącznie maksymalnie 3 inwestycji. W ten limit włącza się biznes otrzymany z poziomu karty postaci.
● postać, która jest już właścicielem biznesu z poziomu karty potaci, ma obowiązek rozegrać przynajmniej 6 rozgrywek w zarządzanym przez siebie miejscu, z czego przynajmniej 4 z nich mają być bezpośrednio związane z wykonywaniem zawodu;
● postać, która dokonała fabularnej inwestycji, również ma obowiązek rozegrać przynajmniej 6 rozgrywek w zarządzanym przez siebie miejscu, z czego przynajmniej 4 z nich mają być bezpośrednio związane z wykonywaniem zawodu;
● na samym początku wymagane jest rozegranie wątku z Prorokiem lub zgłoszenie się listownie do głowy rodziny albo przedstawiciela Landsverksbank (skrzynka pocztowa Proroka) i odbycie rozmowy na temat posiadanych przez siebie planów. Im więcej szczegółów i im trafniejsze uzasadnienie, tym większa szansa na przychylność i udostępnienie pieniędzy;
● kolejnym etapem jest rozgrywka przeprowadzona z właścicielem miejsca (lokacje już założone) lub właścicielem sprzedającym lokal czy ziemię (lokacje mające zostać założone). Może być ona przeprowadzona z Prorokiem lub Bezimiennym pod nadzorem administracji. Rozgrywka ma na celu dobicie interesu i ukształtowanie umowy, jaka będzie dogodna dla obydwu stron;
● należy rozegrać jeden wątek na przynajmniej 5 postów na osobę lub napisać jednego posta na przynajmniej 700 słów, w którym postać przedstawia zmiany, jakie wprowadza w miejscu, przeprowadzając remont i przekształcając stopniowo miejce pod swoje oczekiwania. Możliwe są wtedy żądania o dokonanie korekty opisu lokacji, z którymi należy się zgłosić we właściwym temacie. Po ukończeniu tego etapu lokacja z uwagi na remont i zmianę szefostwa zostanie tymczasowo zablokowana i tym samym niedostępna dla gości;
● postać stanie sie właścicielem miejsca z kolejnym, nowym okresem fabularnym. Przykładowo, gdy rozgrywka z urządzaniem miejsca odbyła się w pierwszej połowie grudnia, postać formalnie staje się właścicielem w drugiej połowie grudnia, jeśli wątek miał miejsce w drugiej połowie maja, postać staje się oficjalnie właścicielem w pierwszej połowie czerwca;
● fabularne inwestycje są możliwe raz na 3 miesiące fabularne (liczone od momentu zostania włacicielem, nie od momentu starania się o poszerzenie biznesu);
● postać może dokonać łącznie maksymalnie 2 inwestycji. W ten limit włącza się biznes otrzymany z poziomu karty postaci (postać awansująca na status bogaty podlega wówczas pod reguły rozpisane dla bogatych).
● na samym początku wymagane jest rozegranie wątku z Prorokiem w Landsverkbank lub zgłoszenie się listownie do przedstawiciela banku (skrzynka pocztowa Proroka) i odbycie rozmowy na temat posiadanych przez siebie planów. Im więcej szczegółów i im trafniejsze uzasadnienie, tym większa szansa na przychylność banku do udzielenia pożyczki;
● kolejnym etapem jest rozgrywka przeprowadzona z właścicielem miejsca (lokacje już założone) lub właścicielem sprzedającym lokal czy ziemię (lokacje mające zostać założone). Może być ona przeprowadzona z Prorokiem lub Bezimiennym pod nadzorem administracji. Rozgrywka ma na celu dobicie interesu i ukształtowanie umowy, jaka będzie dogodna dla obydwu stron;
● należy rozegrać jeden wątek na przynajmniej 5 postów na osobę lub napisać jednego posta na przynajmniej 700 słów, w którym postać przedstawia zmiany, jakie wprowadza w miejscu, przeprowadzając remont i przekształcając stopniowo miejce pod swoje oczekiwania. Możliwe są wtedy żądania o dokonanie korekty opisu lokacji, z którymi należy się zgłosić we właściwym temacie. Po ukończeniu tego etapu lokacja z uwagi na remont i zmianę szefostwa zostanie tymczasowo zablokowana i tym samym niedostępna dla gości;
● postać stanie sie właścicielem miejsca z kolejnym, nowym okresem fabularnym. Przykładowo, gdy rozgrywka z urządzaniem miejsca odbyła się w pierwszej połowie grudnia, postać formalnie staje się właścicielem w drugiej połowie grudnia, jeśli wątek miał miejsce w drugiej połowie maja, postać staje się oficjalnie właścicielem w pierwszej połowie czerwca;
● postać może dokonać łącznie maksymalnie 1 inwestycji. W ten limit włącza się biznes otrzymany z poziomu karty postaci. W przypadku awansowania na wyższy status finansowy, zmieniają się również reguły (postać awansująca na status zamożny podlega wówczas pod reguły rozpisane dla zamożnych).
Inwestycje fabularne
Plan inwestycji oraz restrykcje obowiązujące postaci różnią się w zależności od statusu majątkowego. Należy wziąć pod uwagę każdy z przedstawionych etapów i uwzględnić go podczas odgrywanej fabuły. W przypadku wątpliwości prosimy o kontakt z administracją.
Status majątkowy: bogaty
● postać, która jest już właścicielem biznesu z poziomu karty potaci, ma obowiązek rozegrać przynajmniej 5 rozgrywek w zarządzanym przez siebie miejscu, z czego przynajmniej 3 z nich mają być bezpośrednio związane z wykonywaniem zawodu;
● postać, która dokonała fabularnej inwestycji, również ma obowiązek rozegrać przynajmniej 5 rozgrywek w zarządzanym przez siebie miejscu, z czego przynajmniej 3 z nich mają być bezpośrednio związane z wykonywaniem zawodu;
● na samym początku wymagane jest rozegranie wątku z Prorokiem lub zgłoszenie się listownie do głowy rodziny(skrzynka pocztowa Proroka) i odbycie rozmowy na temat posiadanych przez siebie planów. Im więcej szczegółów i im trafniejsze uzasadnienie, tym większa szansa na przychylność i udostępnienie pieniędy. Postaci, które nie mają krewnych i/lub same zarządzają rodziną mogą pominąć ten etap (konieczne porozumienie się z administracją);
● kolejnym etapem jest rozgrywka przeprowadzona z właścicielem miejsca (lokacje już założone) lub właścicielem sprzedającym lokal czy ziemię (lokacje mające zostać założone). Może być ona przeprowadzona z Prorokiem lub Bezimiennym pod nadzorem administracji. Rozgrywka ma na celu dobicie interesu i ukształtowanie umowy, jaka będzie dogodna dla obydwu stron;
● należy rozegrać jeden wątek na przynajmniej 5 postów na osobę lub napisać jednego posta na przynajmniej 700 słów, w którym postać przedstawia zmiany, jakie wprowadza w miejscu, przeprowadzając remont i przekształcając stopniowo miejce pod swoje oczekiwania. Możliwe są wtedy żądania o dokonanie korekty opisu lokacji, z którymi należy się zgłosić we właściwym temacie. Po ukończeniu tego etapu lokacja z uwagi na remont i zmianę szefostwa zostanie tymczasowo zablokowana i tym samym niedostępna dla gości;
● postać stanie sie właścicielem miejsca z kolejnym, nowym okresem fabularnym. Przykładowo, gdy rozgrywka z urządzaniem miejsca odbyła się w pierwszej połowie grudnia, postać formalnie staje się właścicielem w drugiej połowie grudnia, jeśli wątek miał miejsce w drugiej połowie maja, postać staje się oficjalnie właścicielem w pierwszej połowie czerwca;
● fabularne inwestycje są możliwe raz na 2 miesiące fabularne (liczone od momentu zostania włacicielem, nie od momentu starania się o poszerzenie biznesu);
● postać może dokonać łącznie maksymalnie 3 inwestycji. W ten limit włącza się biznes otrzymany z poziomu karty postaci.
Status majątkowy: zamożny
● postać, która jest już właścicielem biznesu z poziomu karty potaci, ma obowiązek rozegrać przynajmniej 6 rozgrywek w zarządzanym przez siebie miejscu, z czego przynajmniej 4 z nich mają być bezpośrednio związane z wykonywaniem zawodu;
● postać, która dokonała fabularnej inwestycji, również ma obowiązek rozegrać przynajmniej 6 rozgrywek w zarządzanym przez siebie miejscu, z czego przynajmniej 4 z nich mają być bezpośrednio związane z wykonywaniem zawodu;
● na samym początku wymagane jest rozegranie wątku z Prorokiem lub zgłoszenie się listownie do głowy rodziny albo przedstawiciela Landsverksbank (skrzynka pocztowa Proroka) i odbycie rozmowy na temat posiadanych przez siebie planów. Im więcej szczegółów i im trafniejsze uzasadnienie, tym większa szansa na przychylność i udostępnienie pieniędzy;
● kolejnym etapem jest rozgrywka przeprowadzona z właścicielem miejsca (lokacje już założone) lub właścicielem sprzedającym lokal czy ziemię (lokacje mające zostać założone). Może być ona przeprowadzona z Prorokiem lub Bezimiennym pod nadzorem administracji. Rozgrywka ma na celu dobicie interesu i ukształtowanie umowy, jaka będzie dogodna dla obydwu stron;
● należy rozegrać jeden wątek na przynajmniej 5 postów na osobę lub napisać jednego posta na przynajmniej 700 słów, w którym postać przedstawia zmiany, jakie wprowadza w miejscu, przeprowadzając remont i przekształcając stopniowo miejce pod swoje oczekiwania. Możliwe są wtedy żądania o dokonanie korekty opisu lokacji, z którymi należy się zgłosić we właściwym temacie. Po ukończeniu tego etapu lokacja z uwagi na remont i zmianę szefostwa zostanie tymczasowo zablokowana i tym samym niedostępna dla gości;
● postać stanie sie właścicielem miejsca z kolejnym, nowym okresem fabularnym. Przykładowo, gdy rozgrywka z urządzaniem miejsca odbyła się w pierwszej połowie grudnia, postać formalnie staje się właścicielem w drugiej połowie grudnia, jeśli wątek miał miejsce w drugiej połowie maja, postać staje się oficjalnie właścicielem w pierwszej połowie czerwca;
● fabularne inwestycje są możliwe raz na 3 miesiące fabularne (liczone od momentu zostania włacicielem, nie od momentu starania się o poszerzenie biznesu);
● postać może dokonać łącznie maksymalnie 2 inwestycji. W ten limit włącza się biznes otrzymany z poziomu karty postaci (postać awansująca na status bogaty podlega wówczas pod reguły rozpisane dla bogatych).
Status majątkowy: przeciętny
● na samym początku wymagane jest rozegranie wątku z Prorokiem w Landsverkbank lub zgłoszenie się listownie do przedstawiciela banku (skrzynka pocztowa Proroka) i odbycie rozmowy na temat posiadanych przez siebie planów. Im więcej szczegółów i im trafniejsze uzasadnienie, tym większa szansa na przychylność banku do udzielenia pożyczki;
● kolejnym etapem jest rozgrywka przeprowadzona z właścicielem miejsca (lokacje już założone) lub właścicielem sprzedającym lokal czy ziemię (lokacje mające zostać założone). Może być ona przeprowadzona z Prorokiem lub Bezimiennym pod nadzorem administracji. Rozgrywka ma na celu dobicie interesu i ukształtowanie umowy, jaka będzie dogodna dla obydwu stron;
● należy rozegrać jeden wątek na przynajmniej 5 postów na osobę lub napisać jednego posta na przynajmniej 700 słów, w którym postać przedstawia zmiany, jakie wprowadza w miejscu, przeprowadzając remont i przekształcając stopniowo miejce pod swoje oczekiwania. Możliwe są wtedy żądania o dokonanie korekty opisu lokacji, z którymi należy się zgłosić we właściwym temacie. Po ukończeniu tego etapu lokacja z uwagi na remont i zmianę szefostwa zostanie tymczasowo zablokowana i tym samym niedostępna dla gości;
● postać stanie sie właścicielem miejsca z kolejnym, nowym okresem fabularnym. Przykładowo, gdy rozgrywka z urządzaniem miejsca odbyła się w pierwszej połowie grudnia, postać formalnie staje się właścicielem w drugiej połowie grudnia, jeśli wątek miał miejsce w drugiej połowie maja, postać staje się oficjalnie właścicielem w pierwszej połowie czerwca;
● postać może dokonać łącznie maksymalnie 1 inwestycji. W ten limit włącza się biznes otrzymany z poziomu karty postaci. W przypadku awansowania na wyższy status finansowy, zmieniają się również reguły (postać awansująca na status zamożny podlega wówczas pod reguły rozpisane dla zamożnych).
Mistrz Gry
Re: Inwestycje i status majątkowy Pon 20 Gru - 18:53
Zmiana statusu majątkowego
Status majątkowy jest jednym z istotnych elementów wybieranych przy kreowaniu postaci. Na samym wstępie, w charakterze przypomnienia, zostaną przytoczone poszczególne opisy z poradnika. Przejście pomiędzy jednym statusem a drugim jest możliwe dzięki zaangażowaniu się w fabularną stronę wykonywania zawodu. W tym dziale skupimy się na samym awansie; degradacje są rozważane indywidualnie i mają najczęściej związek z wydziedziczeniem postaci albo utratą zawodu z różnych przyczyn, w tym na życzenie gracza. Zmiana statusu jest możliwa wyłącznie w charakterze systematycznym, bez pominięcia stopni; przykładowo, nie jest możliwe płynne przejście ze statusu przeciętnego do bogatego.
● biedny – w tej grupie znajdują się postaci, które zarówno nie mają nic, jak i takie, które wyraźnie muszą oszczędzać, aby związać przysłowiowy koniec z końcem. Żyją w najuboższych dzielnicach, nie stać ich na drogie ubrania czy częste wyjścia do teatru;
● przeciętny – postać znajduje się na poziomie większości społeczeństwa. Może pozwolić sobie od czasu do czasu na rozrywki, posiada kilka kosztowniejszych ubrań, przeznaczonych na specjalne okazje. Stać ją, aby być na bieżąco z wydarzeniami kulturowymi. Może być pracownikiem lub właścicielem małego sklepu.
● zamożny – postać należy do najwyższej podklasy średniozamożnych. Stać ją na drogie ubrania od projektantów i może bez przeszkód spełniać większość swoich zachcianek. Prawdopodobnie pracuje i wykonuje szanowany zawód, który gwarantuje jej znaczne zarobki. Może też posiadać dochodowy biznes.
● bogaty – przeznaczony jest głównie dla poszczególnych klanów magicznych. Postać nie musi martwić się finansowymi problemami – jej kapitał jest tak wielki, że miałaby wyraźną trudność roztrwonić go w przeciągu swojego życia. Nie jest dla niej problemem wykupienie luksusowej posiadłości, rozpoczęcie nowego biznesu albo częste podróże. Aby postać spoza klanu mogła posiadać ten status, musi to odpowiednio uzasadnić w karcie.
Uwaga! Status majątkowy postaci z klanu magicznego jest zawsze wyższy od zwykłych galdrów, nawet jeśli jest on teoretycznie ten sam, gdyż wynika to z majątku oraz wpływów Rady.
● zdobycie osiągnięcia Tytan pracy pozwala na ubieganie się o zmianę statusu majątkowego. Należy w tym celu zgłosić się do administracji. Każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie i należy liczyć się z możliwością odmowy, kiedy na przykład postać jest uzależniona od hazardu lub słynie z innego rodzaju rozrzutności.
● zdobycie osiągnięć Tytan pracy i Pracoholik (II) pozwala na ubieganie się o zmianę statusu majątkowego;
● postać musi posiadać jedną inwestycję z poziomu karty postaci lub dokonaną fabularnie. Wyjątkiem są przypadki zawodów i awansów w organizacjach, takich jak Krucza Straż. Należy zgłosić się do administracji. Każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie i należy liczyć się z możliwością odmowy, kiedy na przykład postać jest uzależniona od hazardu lub słynie z innego rodzaju rozrzutności.
● zdobycie osiągnięć Tytan pracy, Pracoholik (II) i Pracoholik (III) pozwala na ubieganie się o zmianę statusu majątkowego;
● postać musi dokonać dwóch inwestycji (jedna z nich może być z poziomu karty postaci). Należy zgłosić się do administracji. Każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie i należy liczyć się z możliwością odmowy, kiedy na przykład postać jest uzależniona od hazardu lub słynie z innego rodzaju rozrzutności.
Status majątkowy
● biedny – w tej grupie znajdują się postaci, które zarówno nie mają nic, jak i takie, które wyraźnie muszą oszczędzać, aby związać przysłowiowy koniec z końcem. Żyją w najuboższych dzielnicach, nie stać ich na drogie ubrania czy częste wyjścia do teatru;
● przeciętny – postać znajduje się na poziomie większości społeczeństwa. Może pozwolić sobie od czasu do czasu na rozrywki, posiada kilka kosztowniejszych ubrań, przeznaczonych na specjalne okazje. Stać ją, aby być na bieżąco z wydarzeniami kulturowymi. Może być pracownikiem lub właścicielem małego sklepu.
● zamożny – postać należy do najwyższej podklasy średniozamożnych. Stać ją na drogie ubrania od projektantów i może bez przeszkód spełniać większość swoich zachcianek. Prawdopodobnie pracuje i wykonuje szanowany zawód, który gwarantuje jej znaczne zarobki. Może też posiadać dochodowy biznes.
● bogaty – przeznaczony jest głównie dla poszczególnych klanów magicznych. Postać nie musi martwić się finansowymi problemami – jej kapitał jest tak wielki, że miałaby wyraźną trudność roztrwonić go w przeciągu swojego życia. Nie jest dla niej problemem wykupienie luksusowej posiadłości, rozpoczęcie nowego biznesu albo częste podróże. Aby postać spoza klanu mogła posiadać ten status, musi to odpowiednio uzasadnić w karcie.
Uwaga! Status majątkowy postaci z klanu magicznego jest zawsze wyższy od zwykłych galdrów, nawet jeśli jest on teoretycznie ten sam, gdyż wynika to z majątku oraz wpływów Rady.
Status biedny → przeciętny
● zdobycie osiągnięcia Tytan pracy pozwala na ubieganie się o zmianę statusu majątkowego. Należy w tym celu zgłosić się do administracji. Każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie i należy liczyć się z możliwością odmowy, kiedy na przykład postać jest uzależniona od hazardu lub słynie z innego rodzaju rozrzutności.
Status przeciętny → zamożny
● zdobycie osiągnięć Tytan pracy i Pracoholik (II) pozwala na ubieganie się o zmianę statusu majątkowego;
● postać musi posiadać jedną inwestycję z poziomu karty postaci lub dokonaną fabularnie. Wyjątkiem są przypadki zawodów i awansów w organizacjach, takich jak Krucza Straż. Należy zgłosić się do administracji. Każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie i należy liczyć się z możliwością odmowy, kiedy na przykład postać jest uzależniona od hazardu lub słynie z innego rodzaju rozrzutności.
Status zamożny → bogaty
● zdobycie osiągnięć Tytan pracy, Pracoholik (II) i Pracoholik (III) pozwala na ubieganie się o zmianę statusu majątkowego;
● postać musi dokonać dwóch inwestycji (jedna z nich może być z poziomu karty postaci). Należy zgłosić się do administracji. Każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie i należy liczyć się z możliwością odmowy, kiedy na przykład postać jest uzależniona od hazardu lub słynie z innego rodzaju rozrzutności.