Midgard
Skandynawia, 2001
Planer postów


    Aino Harmaajärvi

    2 posters
    Ślepcy
    Aino Harmaajärvi
    Aino Harmaajärvi
    https://midgard.forumpolish.com/t3766-aino-harmaajarvi#39117https://midgard.forumpolish.com/t3768-aino-harmaajarvi#39135https://midgard.forumpolish.com/t3769-pilvi#39136https://midgard.forumpolish.com/


    Aino Harmaajärvi
    Miejsce urodzenia
    Oulu, Finlandia
    Data urodzenia
    16.02.1967
    Nazwisko matki
    Rinne
    Status majątkowy
    przeciętny
    Stan cywilny
    panna
    Stopień wtajemniczenia
    II stopień wtajemniczenia
    Zawód
    szamanka
    Totem
    koń
    Wizerunek
    Loreen Talhaoui

    Kim była Aino? pytali wszyscy znający bliżej lub dalej rodzinę Harmaajärvi. Pojawiła się dosłownie znikąd na progu fińskich galdrów mając jedynie kilka miesięcy. Tak, dobrze czytacie, podrzucono ją po prostu pod drzwi, zawiniętą w gruby koc. Jeżeli jej przybrani rodzice wiedzieli cokolwiek więcej na temat okoliczności w jakich zjawiła się w ich życiu, to nigdy nie powiedzieli nic, co rzuciłoby jakiekolwiek światło na to wydarzenie, a nie teraz ani wcześniej. Dlaczego to wydarzenie miało aż takie znaczenie? Po pierwsze dlatego, że Aino nigdy nie poznała swoich biologicznych rodziców. Po drugie, i ważniejsze, bowiem rzuciło się to długim cieniem na jej całe życie, była inna, jej twarz, jej rysy,jej ciemny kolor skóry i ciemne włosy różniły się drastycznie od przeciętnego mieszkańca Finlandii, oraz innych sąsiednich krajów. Z pewnością pochodziła ona z daleka, prawdopodobnie z jednego z krajów arabskich. Z tego powodu wielu traktowali ją z podejrzliwością, a niektórzy nawet z pogardą. Nie było wiadomo kim jest i jakie są jej prawdziwe korzenie. Jedyne co o niej wiedziano, to, że często można było zobaczyć ją na spacerze po lesie - samej lub z rodzicami. Wtedy wydawała się najszczęśliwsza. Jakby ktoś ją zapytał dlaczego to zawsze odpowiadała, że las do niej przemawia i ją rozumie jak nikt inny.
    Mimo faktu,że jej przybrani rodzice robili co mogli by nie odczuła tego, że jest inna, na przykład poprzez nadanie jej typowego fińskiego imienia i nadaniu nazwiska, to jednak od najmłodszych lat czuła,że jest inna. Kiedy miała kilka lat i spacerowała ulicami Oulu, zarówno galdrowie jak i śniący wytykali ją palcami. Od początku dawali jej odczuć, że nie jest w pełni częścią hermetycznej społeczności galdrów. Sprawy zamiast polepszać się pogarszały się wraz z upływem czasu. Znaczną część edukacji w instytucie Gebo w Tampere była ofiarą szykanów i prześladowania ze strony swoich „kolegów i koleżanek”. Zdarzali się również rodzice, którzy omijali ją szerokim łukiem uważając za kogoś obcego, a więc gorszego. Aino starała się po prostu uczyć tego co do niej należało. Szczególnie przypadły jej do gustu dziedziny takie jak magia natury oraz magia runiczna. Magia przemiany jest jest trzecią ulubioną dziedziną magii. Wykazywała w ich kierunku szczególny talent. Trzeba jednak podkreślić, że jej sytuacja pogorszyła się kiedy do publicznej wiadomości dostała się informacja, że w wieku piętnastu lat ujawnił się u niej gen odpowiedzialny za bycie wyrocznią czy też znajomość prekognicji. Ponieważ nic nie było wiadomo o jej rodzicach, obawiano się tego co potrafiła, a w najlepszym wypadku podchodziło z pewną nieufnością. Była obca, inna, nie miejscowa. W latach 70 był to jednak większy problem niż obecnie. Presja otoczenia coraz bardziej dawała się we znaki dziewczynie, na tyle, że zaczęła nawet myśleć o samobójstwie kiedy miała siedemnaście lat.
    Co takiego odwiodło ją od tej decyzji? Oprócz samotnych leśnych spacerów... Otóż miała miejsce jedna z największych niespodzianek w jej życiu. Była to wizyta jej ciotki o imieniu Sanni, siostry jej przybranej matki, o której nigdy dotąd nie słyszała. Sanni na co dzień mieszkała na Wyspach Owczych. Aino wyczuła dosyć szybko, że jej rodzice są bardzo nerwowi w obecności Sanni, a nawet unikając wdawania się z nią w jakieś głębsze i dłuższe dyskusje. Niemniej Aino znalazła z ciotką wspólny język, otrzymała również zaproszenie by odwiedzić ją jak tylko będzie pełnoletnia. Wyjazd i zmiana środowiska wydawały się dziewczynie najlepszym możliwym wyjściem. Czymś na co mogła czekać. Jej towarzyszami były wizje przyszłości, które nawiedzały ją w snach. Rytuał seidr opanowała już wtedy dobrze. Skupiała się mocno na nauce, by jak najwięcej się nauczyć i pokazać, że jest lepsza od tych, którzy się z niej śmieją i próbują ośmieszyć.
    W końcu ukończyła swoją edukację i udała się na Wyspy Owcze, gdzie została serdecznie przywitana przez Sanni. Mieszkała ona w domku na przedmieściach niewielkiej stolicy Torshavn. Wyglądało na to, że wiedzie nieco samotnicze życie. Jednak Aino zupełnie to nie przeszkadzało, potrzebowała odrobinę spokoju w nowy środowisku. Jedyne co jej doskwierało to brak lasów z prawdziwego zdarzenia, była jednak gotowa zapłacić tą cenę. Na razie. Jednak wraz z upływem czasu stawało się coraz bardziej jasne dlaczego jej własna rodzina trzyma się od niej z daleka. Sanni parała się bowiem magią zakazaną. Trafiło to jednak na podatny grunt. Panujące obyczaje i mentalność galdrów, zasady panujące w ich świecie wyrządziły jej jedynie psychiczną krzywdę. W trakcie pobytu u ciotki uświadomiła sobie jak bardzo nienawidzi obecnego stanu społeczności galdrów. Łamanie reguł i próba zmiany obecnego systemu brzmiały zbyt kusząco by się jej nie poddać. Pod okiem ciotki zaczęła więc praktykować magię zakazaną. I była niezwykle sumienną uczennicą, jak przy każdym przedmiocie, do którego miała motywację. Przemianę w ślepca przeszła pod okiem i opieką swojej ulubionej ciotki Sanni, która zrobiła wszystko co mogła by Aino przetrwała ten okres. Pewnej niezwykle wietrznej nocy miała sen i to nie byle jaki bo proroczy. Była gdzieś w gęstym lesie, boso. W jej ręku pojawił się błyszczący sztylet. Tuż obok jej stóp leżał związany starzec, obok jego torba wypełniona niezliczoną ilością pergaminów większych i mniejszych. Pojawiło się również niewielkie lusterko, w którym Aino się przejrzała. Zobaczyła wtedy, że jej oczy są całe czarne. Nie poczuła jednak strachu, a radość. Jej uwaga przeniosła się na starca, którego zaczęła dźgać nożem najpierw lekko potem coraz mocniej. Na jego krzyki i szarpanie się nie zwróciła najmniejszej uwagi. Dźgała jego samego i jego torbę z papierami. Zdawało się to trwać w nieskończoność. Kiedy skończyła była dumna ze swojego dzieła. Leśne runo i korzenie drzew przykryły zwłoki, które rozsypały się w proch po chwili. Kiedy się obudziła Aino była jeszcze bardziej pewna tego, że obrała dobrą drogę. Walka ze skostniałym porządkiem i starymi zwyczajami jako ślepiec to jej droga. Na magii natury, natury, którą kocha, będzie mogła polegać. Tak zinterpretowała własny proroczy sen o własnej przyszłości. Kim by była jeśli nie wierzyłaby we własne umiejętności?
    Chwilowy wyjazd przemienił się w długi, ośmioletni pobyt. Na niewielkich wyspach mało wiedział co Aino robi, jak spędza czas. Ludzi, w tym galdrów, nie ma zbyt wiele, nie ma więc zbyt dużego problemu z ukryciem się, czy to na zewnątrz czy to w domku cioci, by ćwiczyć magię zakazaną. Niewielka społeczność miejscowych galdrów zna ją jedynie z daru prekognicji czy też wyroczni, który wykorzystywała by zarobić trochę grosza. Wrócić do cywilizacji zapragnęła kiedy ukończyła 26 lat, wtedy to udała się do głównego miasta galdrów – Midgardu. Zaczęła tam działać jako szamanka. Mimo, że zajmuje ważną posadę, nie wyzbyła się niechęci wobec obecnego porządku życia galdrów, więc nawiązała kontakt z miejscowym Magisterium jakieś dwa lata temu, znowu z pomocą swojej ciotki.. Trzyma się na uboczu – nie jest zbyt towarzyska, ma również dom położony z daleka od centrum by nie znajdować się pod czujnym okiem zbyt wielu osób i móc w spokoju odprawiać magię zakazaną oraz rytuały zakazane. Jej ambicją jest opanowanie rytuałów związanych z nekromancją tak by móc tworzyć armie nieumarłych i samej zyskać nieśmiertelność. Jak na razie korzysta z tego, że jej zajęcie pozwala jej trzymać się nieco na uboczu i pogłębia swoją wiedzę. Jedno się nie zmieniło. Nadal najlepiej czuje się w lesie.
    Ślepcy
    Aino Harmaajärvi
    Aino Harmaajärvi
    https://midgard.forumpolish.com/t3766-aino-harmaajarvi#39117https://midgard.forumpolish.com/t3768-aino-harmaajarvi#39135https://midgard.forumpolish.com/t3769-pilvi#39136https://midgard.forumpolish.com/


    Karta rozwoju

    Informacje ogólne

    Wzrost
    178 cm
    Waga
    60 kg
    Kolor oczu
    ciemnobrązowe
    Kolor włosów
    czarne
    Znaki szczególne
    oliwkowa skóra, tatuaże z runami na rękach, między łokciem a dłonią.
    Genetyka
    wyrocznia
    Umiejętność
    -
    Stan zdrowia
    zdrowa


    Statystyki

    Wiedza o śniących
    I
    Reputacja
    -5
    Rozpoznawalność
    20
    Stronnictwo
    10 - Magisterium
    Alchemia
    5
    Magia użytkowa
    5
    Magia lecznicza
    5
    Magia natury
    20
    Magia runiczna
    15
    Magia zakazana
    20
    Magia przemiany
    10
    Magia twórcza
    5
    Sprawność fizyczna
    5
    Charyzma
    5
    Wiedza ogólna
    5


    Atuty

    Atut (I)
    Pan natury (I) – +3 do rzutu kością na dowolne czynności związane z magią natury.
    Atut (II)
    Zaślepiony (II) – +5 do rzutu kością na dowolne zaklęcie z dziedziny magii zakazanej.
    Atut (specjalny)
    Trzecie oko – postać jest obdarzona darem przewidywania przyszłości. Otrzymuje +7 do rzutu kością podczas wykonywania rytuału seidr i +3 do dowolnych czynności związanych z magią runiczną.


    Ekwipunek

    Przedmiot
    opis przedmiotu
    Przedmiot
    opis przedmiotu


    Aktualizacje

    16.06.2024
    zakup magii przywołania
    Data
    aktualizacja

    Konta specjalne
    Mistrz Gry
    Mistrz Gry
    https://midgard.forumpolish.com/https://midgard.forumpolish.com/


    Karta zaakceptowana
    Zawsze byłaś inna. Ciężko było ci się odnaleźć w magicznej Skandynawii, ale w końcu odnalazłaś swoją drogę, nawet jeśli jest ona wyboista, trudna i wiedzie przez meandry magii zakazanej. Masz swoje cele, pragniesz przecież posiąść nieśmiertelność – myślisz, że uda ci się wreszcie odkryć jej sekret u boku Magisterium?


    Prezent

    W prezencie od Mistrza Gry otrzymujesz naszyjnik z obsydianem, który został ci podarowany przez ciotkę w momencie, gdy po raz pierwszy przybyłaś na Wyspy Owcze.  Jego centralnym elementem jest oszlifowany kamień obsydianu, który lśni głęboką, czarną barwą. Jest on osadzony w misternie wykonanej srebrnej oprawie, ozdobionej symbolami runicznymi, które symbolizują siłę i duchowe przewodnictwo. Ma on jednak szczególne wartości, gdyż raz w miesiącu fabularnym gwarantuje ci krytyczny sukces na dowolny etap rytuału. Na co dzień, gdy go nosisz, dodaje ci +2 do magii przemiany.


    Podsumowanie

    Punkty doświadczenia na start
    700 PD (karta postaci)
    Osoba sprawdzająca
    Björn Guildenstern

    Serdecznie witamy w Midgardzie! Twoja karta postaci została zaakceptowana, w związku z czym otrzymujesz pierwsze punkty doświadczenia na start do dowolnego rozdysponowania. W następnym etapie należy obowiązkowo założyć kronikę i skrzynkę pocztową, za co przysługują ci kolejne punkty, po które możesz zgłosić się w aktualizacji rozwoju postaci. Prosimy także o wpisanie się do spisu absolwentów, jak i instytucji i profesji w celu uzupełnienia dodatkowych informacji o postaci. Powodzenia na fabule!




    Styl wykonali Einar i Björn na podstawie uproszczenia Blank Theme by Geniuspanda. Nagłówek został wykonany przez Björna. Midgard jest kreacją autorską, inspirowaną przede wszystkim mitologią nordycką, trylogią „Krucze Pierścienie” Siri Pettersen i światem magii autorstwa J. K. Rowling. Obowiązuje zakaz kopiowania treści forum.