Midgard
Skandynawia, 2001
Planer postów


    Totemy

    Konta specjalne
    Mistrz Gry
    Mistrz Gry
    https://midgard.forumpolish.com/https://midgard.forumpolish.com/


    Totemy
    W świecie galdrów totem jest symbolem duchowej relacji z określonym zwierzęciem. Uważa się, że reprezentuje on przodka, opiekuna czy dobroczyńcę danej jednostki bądź grupy, który uosabia cechy psychiczne i jest związany z człowiekiem już od momentu narodzin. W wierze nordyckiej występują przede wszystkim totemy zwierzęce, zwane fylgiami. Mogą ukazać się w niemowlęctwie, w pobliżu śpiącego dziecka lub bezpośrednio przed swym dorosłym już właścicielem, jednak najczęściej objawiają się w snach. Zdarza się, że niekiedy ostrzegają przed nadejściem niebezpieczeństwa lub głoszą inne, nierzadko bogato ubrane w zagadki przenośni rady. Podobnie jak ludzkie przeznaczenie, fylgie mają niezmienną formę. Nie istnieje możliwość, by na przestrzeni życia przeistaczały się z jednej, zwierzęcej postaci w drugą. Ich wygląd jest ostateczny – manifestuje nie tyle obecny charakter, co przyszłość, przez co ukazanie innym fylgi to ukazanie się takim, jakim się jest naprawdę. W związku z tym wiele osób pełniących funkcje przywódców nosi wyraźnie przy sobie totem duchowego zwierzęcia. Obwieszczają w ten sposób, że nie mają nic do ukrycia i zasługują na zaufanie podwładnych. Fylgie są niezależne – nie można im rozkazywać, ani przywołać ich siłą, Przychodzą w chwilach uznanych przez siebie za słuszne. Zawsze dążą do ochrony człowieka, którym się opiekują, stąd nierzadko w historii opisywano zajścia, gdy próbowały osłabić klątwy albo odpędzić duchy.

    Uwaga! Totemy są tożsame z miejscem pochodzenia postaci, dlatego galdrowie zamieszkujący Półwysep Skandynawski powinni mieć w nim zwierzęta pochodzące ze Skandynawii lub Europy. Co za tym idzie, osoby, które urodziły się w innym zakątku świata, np. Azji, powinni mieć w totemie stworzenie, które występuje w ich rejonie.

    Osoby z genetykami takimi jak niksa, berserker, selkie mają zazwyczaj w totemie zwierzę, w które się przemieniają (np. selkie – foka, berserker – niedźwiedź), lecz nie ma w tym przypadku żadnej reguły.


    Spis treści


    Konta specjalne
    Mistrz Gry
    Mistrz Gry
    https://midgard.forumpolish.com/https://midgard.forumpolish.com/


    Fylgie
    Bażant – egoistyczni, goniący za sławą, lekkomyślni.

    Borsuk – pewni siebie, wytrzymali, o bardzo silnej woli.

    Drozd – wierni, opanowani, niedoceniani.

    Dzik – towarzyscy, wygodni, nieznoszący konfliktów.

    Foka – skłonni do zauroczeń, twórczy, o silnej intuicji.

    Gronostaj – sprawiedliwi, pełni gracji, szlachetni.

    Jaskółka – marzyciele, niezależni, goniący za wolnością.

    Jeleń – łagodni, zmotywowani, dobroduszni.

    Jeż – ambitni, powściągliwi, samotnicy.

    Koń – niezależni, poszukujący miejsca, doświadczeni życiowo.

    Kot – uzdolnieni, inteligentni, uwodzicielscy.

    Koza – rozważni, twardo stąpający po ziemi, posłuszni.

    Kowalik – oddani, przezorni, ugodowi, akceptujący.

    Krogulec – ciekawi świata, odkrywcy, romantyczni.

    Kruk – inteligentni, spostrzegawczy, pamiętliwi.

    Kuna – złośliwi, ciekawscy i niefrasobliwi.

    Leming – introwertyczni, małomówni, tajemniczy.

    Lis – bystrzy, sprytni, ekscentryczni.

    Łabędź – kochający, oddani, wrażliwi, symbol kobiet.

    Łasica – polegający na intuicji, przewrotni, spostrzegawczy.

    Łoś – powolni, wyważeni, samotnicy.

    Maskonur – dumni, lojalni, przyjacielscy.

    Mewa – niezależni, pełni sprzeczności, podróżnicy.

    Niedźwiedź – silni, agresywni, władczy.

    Niedźwiedź polarny – nieustraszeni, wytrzymali, o nieco dziecięcej naturze.

    Orzesznica – prywatni, zorganizowani, pieczołowici, niewylewni.

    Orzeł – odważni, szlachetni, urodzeni przywódcy.

    Owca – delikatni, łatwowierni, pomocni.

    Pająk – kreatywni, cierpliwi, wrażliwi, często z mrocznymi aspektami życia lub osobowości.

    Pies – wierni, służący pod rozkazem, odważni.

    Piżmowół – introwertyczni, unikający kłopotów, wyważeni.

    Przepiórka – łatwo ulegający wpływom, naiwni, romantyczni.

    Puchacz śnieżny – agresywni, waleczni, żądni przygód.

    Pustułka – niezależni, odporni manipulacjom, zawadiacy.

    Renifer – pomysłowi, inteligentni, zdeterminowani.

    Rosomak – waleczni, niepanujący nad emocjami, brawurowi.

    Rybitwa popielata – enigmatyczni, oratorzy, sprawiedliwi.

    Ryś – nieufni, czujni, spostrzegawczy.

    Sokół – spostrzegawczy, odważni, informatorzy.

    Sowa – inteligentni, mistycy, spostrzegawczy, wrażliwi.

    Sroka – mający szczęście w życiu, nieokiełznani, żądni przygód.

    Szakal — inteligentni, materialiści, wierni.

    Świnia – stateczni, miłujący dobrobyt, materialiści.

    Szczur – zaradni, inteligentni, spostrzegawczy.

    Wąż – mściwi, wyrachowani, samotnicy.

    Wiewiórka – pełni energii, skłonni do zabaw, gadatliwi.

    Wilk – niezależni, chaotyczni, pechowi.

    Wół – opiekuńczy, skłonni do poświęceń, rodzinni.

    Wydra – zaradni, niezależni, prowadzą samotny tryb życia.

    Zając – wycofani, nieśmiali, nerwowi.

    Zięba – wszędobylscy, ekstrawertyczni, dbający o swoje sprawy.

    Żbik – empatyczni, kochliwi, tajemniczy.



    Styl wykonali Einar i Björn na podstawie uproszczenia Blank Theme by Geniuspanda. Nagłówek został wykonany przez Björna. Midgard jest kreacją autorską, inspirowaną przede wszystkim mitologią nordycką, trylogią „Krucze Pierścienie” Siri Pettersen i światem magii autorstwa J. K. Rowling. Obowiązuje zakaz kopiowania treści forum.