:: Forum :: Świat :: Księga magii
Totemy
Mistrz Gry
Totemy Wto 1 Gru - 1:38
Totemy
W świecie galdrów totem jest symbolem duchowej relacji z określonym zwierzęciem. Uważa się, że reprezentuje on przodka, opiekuna czy dobroczyńcę danej jednostki bądź grupy, który uosabia cechy psychiczne i jest związany z człowiekiem już od momentu narodzin. W wierze nordyckiej występują przede wszystkim totemy zwierzęce, zwane fylgiami. Mogą ukazać się w niemowlęctwie, w pobliżu śpiącego dziecka lub bezpośrednio przed swym dorosłym już właścicielem, jednak najczęściej objawiają się w snach. Zdarza się, że niekiedy ostrzegają przed nadejściem niebezpieczeństwa lub głoszą inne, nierzadko bogato ubrane w zagadki przenośni rady. Podobnie jak ludzkie przeznaczenie, fylgie mają niezmienną formę. Nie istnieje możliwość, by na przestrzeni życia przeistaczały się z jednej, zwierzęcej postaci w drugą. Ich wygląd jest ostateczny – manifestuje nie tyle obecny charakter, co przyszłość, przez co ukazanie innym fylgi to ukazanie się takim, jakim się jest naprawdę. W związku z tym wiele osób pełniących funkcje przywódców nosi wyraźnie przy sobie totem duchowego zwierzęcia. Obwieszczają w ten sposób, że nie mają nic do ukrycia i zasługują na zaufanie podwładnych. Fylgie są niezależne – nie można im rozkazywać, ani przywołać ich siłą, Przychodzą w chwilach uznanych przez siebie za słuszne. Zawsze dążą do ochrony człowieka, którym się opiekują, stąd nierzadko w historii opisywano zajścia, gdy próbowały osłabić klątwy albo odpędzić duchy.
Uwaga! Totemy są tożsame z miejscem pochodzenia postaci, dlatego galdrowie zamieszkujący Półwysep Skandynawski powinni mieć w nim zwierzęta pochodzące ze Skandynawii lub Europy. Co za tym idzie, osoby, które urodziły się w innym zakątku świata, np. Azji, powinni mieć w totemie stworzenie, które występuje w ich rejonie.
Osoby z genetykami takimi jak niksa, berserker, selkie mają zazwyczaj w totemie zwierzę, w które się przemieniają (np. selkie – foka, berserker – niedźwiedź), lecz nie ma w tym przypadku żadnej reguły.
Uwaga! Totemy są tożsame z miejscem pochodzenia postaci, dlatego galdrowie zamieszkujący Półwysep Skandynawski powinni mieć w nim zwierzęta pochodzące ze Skandynawii lub Europy. Co za tym idzie, osoby, które urodziły się w innym zakątku świata, np. Azji, powinni mieć w totemie stworzenie, które występuje w ich rejonie.
Osoby z genetykami takimi jak niksa, berserker, selkie mają zazwyczaj w totemie zwierzę, w które się przemieniają (np. selkie – foka, berserker – niedźwiedź), lecz nie ma w tym przypadku żadnej reguły.
Spis treści
Mistrz Gry
Re: Totemy Wto 1 Gru - 14:36
Fylgie
Bażant – egoistyczni, goniący za sławą, lekkomyślni.
Borsuk – pewni siebie, wytrzymali, o bardzo silnej woli.
Drozd – wierni, opanowani, niedoceniani.
Dzik – towarzyscy, wygodni, nieznoszący konfliktów.
Foka – skłonni do zauroczeń, twórczy, o silnej intuicji.
Gronostaj – sprawiedliwi, pełni gracji, szlachetni.
Jaskółka – marzyciele, niezależni, goniący za wolnością.
Jeleń – łagodni, zmotywowani, dobroduszni.
Jeż – ambitni, powściągliwi, samotnicy.
Koń – niezależni, poszukujący miejsca, doświadczeni życiowo.
Kot – uzdolnieni, inteligentni, uwodzicielscy.
Koza – rozważni, twardo stąpający po ziemi, posłuszni.
Kowalik – oddani, przezorni, ugodowi, akceptujący.
Krogulec – ciekawi świata, odkrywcy, romantyczni.
Kruk – inteligentni, spostrzegawczy, pamiętliwi.
Kuna – złośliwi, ciekawscy i niefrasobliwi.
Leming – introwertyczni, małomówni, tajemniczy.
Lis – bystrzy, sprytni, ekscentryczni.
Łabędź – kochający, oddani, wrażliwi, symbol kobiet.
Łasica – polegający na intuicji, przewrotni, spostrzegawczy.
Łoś – powolni, wyważeni, samotnicy.
Maskonur – dumni, lojalni, przyjacielscy.
Mewa – niezależni, pełni sprzeczności, podróżnicy.
Niedźwiedź – silni, agresywni, władczy.
Niedźwiedź polarny – nieustraszeni, wytrzymali, o nieco dziecięcej naturze.
Orzesznica – prywatni, zorganizowani, pieczołowici, niewylewni.
Orzeł – odważni, szlachetni, urodzeni przywódcy.
Owca – delikatni, łatwowierni, pomocni.
Pająk – kreatywni, cierpliwi, wrażliwi, często z mrocznymi aspektami życia lub osobowości.
Pies – wierni, służący pod rozkazem, odważni.
Piżmowół – introwertyczni, unikający kłopotów, wyważeni.
Przepiórka – łatwo ulegający wpływom, naiwni, romantyczni.
Puchacz śnieżny – agresywni, waleczni, żądni przygód.
Pustułka – niezależni, odporni manipulacjom, zawadiacy.
Renifer – pomysłowi, inteligentni, zdeterminowani.
Rosomak – waleczni, niepanujący nad emocjami, brawurowi.
Rybitwa popielata – enigmatyczni, oratorzy, sprawiedliwi.
Ryś – nieufni, czujni, spostrzegawczy.
Sokół – spostrzegawczy, odważni, informatorzy.
Sowa – inteligentni, mistycy, spostrzegawczy, wrażliwi.
Sroka – mający szczęście w życiu, nieokiełznani, żądni przygód.
Szakal — inteligentni, materialiści, wierni.
Świnia – stateczni, miłujący dobrobyt, materialiści.
Szczur – zaradni, inteligentni, spostrzegawczy.
Wąż – mściwi, wyrachowani, samotnicy.
Wiewiórka – pełni energii, skłonni do zabaw, gadatliwi.
Wilk – niezależni, chaotyczni, pechowi.
Wół – opiekuńczy, skłonni do poświęceń, rodzinni.
Wydra – zaradni, niezależni, prowadzą samotny tryb życia.
Zając – wycofani, nieśmiali, nerwowi.
Zięba – wszędobylscy, ekstrawertyczni, dbający o swoje sprawy.
Żbik – empatyczni, kochliwi, tajemniczy.
Borsuk – pewni siebie, wytrzymali, o bardzo silnej woli.
Drozd – wierni, opanowani, niedoceniani.
Dzik – towarzyscy, wygodni, nieznoszący konfliktów.
Foka – skłonni do zauroczeń, twórczy, o silnej intuicji.
Gronostaj – sprawiedliwi, pełni gracji, szlachetni.
Jaskółka – marzyciele, niezależni, goniący za wolnością.
Jeleń – łagodni, zmotywowani, dobroduszni.
Jeż – ambitni, powściągliwi, samotnicy.
Koń – niezależni, poszukujący miejsca, doświadczeni życiowo.
Kot – uzdolnieni, inteligentni, uwodzicielscy.
Koza – rozważni, twardo stąpający po ziemi, posłuszni.
Kowalik – oddani, przezorni, ugodowi, akceptujący.
Krogulec – ciekawi świata, odkrywcy, romantyczni.
Kruk – inteligentni, spostrzegawczy, pamiętliwi.
Kuna – złośliwi, ciekawscy i niefrasobliwi.
Leming – introwertyczni, małomówni, tajemniczy.
Lis – bystrzy, sprytni, ekscentryczni.
Łabędź – kochający, oddani, wrażliwi, symbol kobiet.
Łasica – polegający na intuicji, przewrotni, spostrzegawczy.
Łoś – powolni, wyważeni, samotnicy.
Maskonur – dumni, lojalni, przyjacielscy.
Mewa – niezależni, pełni sprzeczności, podróżnicy.
Niedźwiedź – silni, agresywni, władczy.
Niedźwiedź polarny – nieustraszeni, wytrzymali, o nieco dziecięcej naturze.
Orzesznica – prywatni, zorganizowani, pieczołowici, niewylewni.
Orzeł – odważni, szlachetni, urodzeni przywódcy.
Owca – delikatni, łatwowierni, pomocni.
Pająk – kreatywni, cierpliwi, wrażliwi, często z mrocznymi aspektami życia lub osobowości.
Pies – wierni, służący pod rozkazem, odważni.
Piżmowół – introwertyczni, unikający kłopotów, wyważeni.
Przepiórka – łatwo ulegający wpływom, naiwni, romantyczni.
Puchacz śnieżny – agresywni, waleczni, żądni przygód.
Pustułka – niezależni, odporni manipulacjom, zawadiacy.
Renifer – pomysłowi, inteligentni, zdeterminowani.
Rosomak – waleczni, niepanujący nad emocjami, brawurowi.
Rybitwa popielata – enigmatyczni, oratorzy, sprawiedliwi.
Ryś – nieufni, czujni, spostrzegawczy.
Sokół – spostrzegawczy, odważni, informatorzy.
Sowa – inteligentni, mistycy, spostrzegawczy, wrażliwi.
Sroka – mający szczęście w życiu, nieokiełznani, żądni przygód.
Szakal — inteligentni, materialiści, wierni.
Świnia – stateczni, miłujący dobrobyt, materialiści.
Szczur – zaradni, inteligentni, spostrzegawczy.
Wąż – mściwi, wyrachowani, samotnicy.
Wiewiórka – pełni energii, skłonni do zabaw, gadatliwi.
Wilk – niezależni, chaotyczni, pechowi.
Wół – opiekuńczy, skłonni do poświęceń, rodzinni.
Wydra – zaradni, niezależni, prowadzą samotny tryb życia.
Zając – wycofani, nieśmiali, nerwowi.
Zięba – wszędobylscy, ekstrawertyczni, dbający o swoje sprawy.
Żbik – empatyczni, kochliwi, tajemniczy.