Midgard
Skandynawia, 2001
Planer postów


    Stronnictwa

    Konta specjalne
    Mistrz Gry
    Mistrz Gry
    https://midgard.forumpolish.com/https://midgard.forumpolish.com/


    Stronnictwa
    Punkty stronnictwa są wykładnikiem zaangażowania danej postaci w fabułę. Im wyższa wartość, tym większe powiązanie ze stroną reprezentowaną przez postać; przenosi się ona na rozleglejszą niż przeciętni obywatele wiedzę na temat sekretów owiewających Midgard i jego mieszkańców, współpracę z organizacjami i większą uwagę wrogów. Osoby z wysoką liczbą punktów stronnictwa to w przypadku widzących i śniących szanowani świadkowie, posiadający szerokie pojęcie na temat dziejących się za plecami wydarzeń, ludzie współpracujący z Kruczą Strażą czy sami oficerowie, sędziowie i inni pracownicy Kolegium Sprawiedliwości czy Stortingu, dziennikarze śledczy oraz dowolne, wplątane w sieć wydarzeń jednostki. Z kolei w przypadku ślepców są to najbardziej zaufani sojusznicy Magisterium i jego dowódcy, Profety Trygve. Stronnictwo działa w obie strony, niosąc zarazem korzyści i zagrożenia – pozwala na uzyskanie dodatkowych informacji od Proroka oraz zaangażowanie w niedostępne dla nieobeznanych galdrów zadania, równocześnie zwiększając ryzyko ingerencji w postaci napadu czy prób wyłudzenia informacji, kierując na postać uwagę przeciwników uznających jej działanie jako grożące ich interesom.

    Punkty stronnictwa na start
    0-10
    Stronnictwa do wyboru
    Rada / Magisterium

    Początkową wartość stronnictwa ustala się na poziomie karty postaci, następnie ulega ona modyfikacjom przez fabularne decyzje i udział w misjach. Zgłoszenia do aktualizacji stanu stronnictwa powinny być składane w odpowiednim temacie. Maksymalna liczba punktów stronnictwa na starcie wynosi 10, niezależnie od obrania strony widzących i śniących czy ślepców. Litera (Ś) znajdująca się przy cyfrze jest używana wyjątkowo, aby zaznaczyć, że dana postać widzącego lub śniącego działa na korzyść ślepców. Tak samo litera (W), która pojawi się przy stronnictwie ślepca, oznacza że działa w imię interesów widzących i śniących. Pozostałe cyfry pozbawione jakiejkolwiek legendy oznaczają, że działalność postaci jest zgodna z interesami grupy, do której przynależy (ślepcy – Magisterium i jego sojusznicy, widzący i śniący – Krucza Straż, Rada).


    Punktacja

    Za zadania stronnictw, które można znaleźć w tym dziale, przyznawane są 1-3 punkty. 1 punkt przysługuje za zadania zwykłe, o prostszej naturze, podczas gdy za te wymagające ingerencji Proroka można otrzymać 3 punkty. Prorok może także przyznać dowolną ilość punktów za udział w misji bądź za indywidualny wątek.


    Interpretacja
    0 – całkowita neutralność. Postać nie miała okazji być zamieszana w żadne, znaczące wydarzenie. Jej wiedza nie wykracza poza artykuły wyczytane w podstawowych czasopismach. Kwestia niepokojących znalezisk i zaginięć nie zajmuje jej szczególnie, nie dysponuje wyrobioną opinią na ich temat.

    5 – postać opowiada się po stronie określonej grupy (widzący i śniący lub ślepcy), jednak nie prowadzi szczególnej działalności w imieniu jej interesów. Mogła być uwikłana w pomniejsze wydarzenia, niemniej nie dysponuje żadną rozległą wiedzą w sprawie sytuacji rozgrywających się w świecie galdrów. W przypadku ślepców są to osoby, które słyszały krążące po Przesmyku Lokiego plotki na temat Magisterium, jednak nie przyłączyły się bezpośrednio do niego, choć rozważają taką możliwość.

    Uwaga! 5 punktów w stronnictwie pozwala na skorzystaniu z systemu pogłosek.

    10 – postać działa na rzecz interesów swojej grupy. Przykładowo, jest oficerem Kruczej Straży lub pracownikiem Stortingu, a w przypadku ślepców są to osoby, które niedawno dołączyły jako sojusznicy Magisterium, lecz nie są jeszcze do końca wtajemniczeni w jakiekolwiek poufne informacje. Ich doświadczenie musi być wzbogacone o kolejne sytuacje otwierające im drogę do dalszej wiedzy i zaufania ze strony sojuszników.

    20 – postać do tej pory uczestniczyła aktywnie w istotnych fabularnie wydarzeniach, powoli budując sobie pozycję pośród hierarchii obranej przez siebie grupy. Jej wysoko postawieni sojusznicy są w stanie obdarzyć ją większym zaufaniem i powierzyć szczególne misje z bardziej strzeżonymi informacjami. Istnieje podwyższone ryzyko wzbudzenia zainteresowania strony przeciwnej, która może postanowić szpiegować postać oraz dowiedzieć się więcej na temat prowadzonej przez nią działalności.

    30 – postać jest niezwykle wartościowym sojusznikiem dla danej grupy, cieszącym się niewątpliwie szczególną formą uznania. Może poszczycić się dostępem do bardzo wielu niedostępnych dla przeciętnych obywateli informacji. Przedstawiciele najwyższego szczebla (np. komendant Kruczej Straży, minister Stortingu, wysoko postawieni członkowie Magisterium), nierzadko zwracają się do niej bezpośrednio, powierzając jej wyjątkowe zadania i wieści. W zależności od indywidualnej sytuacji, postać może liczyć na awansowanie na szczególną rangę (np. siewca w Magisterium, dowódca grupy wykonującej określoną misję). Istnieje znacznie podwyższone ryzyko wzbudzenia zainteresowania strony przeciwnej, która może próbować zastraszyć, aresztować lub porwać postać celem pozyskania jej wiedzy.

    50 – wartość maksymalna. Postać dysponuje niespotykaną wiedzą na temat rozgrywających się wydarzeń. Z biegiem czasu zasłużyła sobie na wyjątkową pozycję, w przypadku widzących i śniących jej zdanie jest respektowane przez najwyższych stopniem oficerów Kruczej Straży i Radę, z kolei w przypadku ślepców postać może stać się jednym z członków Kręgu tworzonego przez najbardziej zaufanych członków ślepców. Postać jest uznana za szczególne zagrożenie w oczach swych przeciwników, którzy mogą posunąć się nawet do próby eliminacji jej przez morderstwo lub skazania na dożywotni pobyt w Forcie Nordkinn.



    Styl wykonali Einar i Björn na podstawie uproszczenia Blank Theme by Geniuspanda. Nagłówek został wykonany przez Björna. Midgard jest kreacją autorską, inspirowaną przede wszystkim mitologią nordycką, trylogią „Krucze Pierścienie” Siri Pettersen i światem magii autorstwa J. K. Rowling. Obowiązuje zakaz kopiowania treści forum.